جزییات نظارت بر فرآیند آموزشی مدارس در کرونا

کفراشی گزارش نظارت بر فرآیند آموزش و پرورش مدارس در شرایط کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محمدحسین کفراشی» با حضور در برنامه صبح به خیر ایران با اشاره به گزارش نظارت بر فرآیند آموزشی و پرورشی مدارس در شرایط کرونایی گفت: اهداف نظارت بر وضعیت آموزش و پرورش در شرایط کرونایی، بررسی میزان اهتمام مسئولان استان ها، مناطق، مدیران و معلمان نسبت به فرآیند آموزشی و پرورشی، رصد وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان خصوصا در مناطق محروم، بررسی وضعیت فعالیت مدیران و معلمان در فرآیند آموزش و پرورش، رصد میزان احراز و عدم احراز در شاد با عنوان بستر اصلی و همچنین شناسایی روش های جایگزین، سنجش میزان رضایت مندی اولیا و دانش آموزان از خدمات آموزشی و پرورشی ارایه شده، بررسی وضعیت رضایت استان ها بر مناطق و مدارس تابع، نظارت بر نحوه حضور عوامل آموزشی و اداری و شناسایی تشویق کارکنان و معلمان خلاق در مدارس است.

 

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش افزود: میزان مشارکت استان ها در تکمیل فرم خود ارزیابی در 32 استان بررسی شده است که 105 هزار و 339 مدرسه در 714 منطقه بوده است و تعداد دو هزار و 875 مدرسه در 376 منطقه در 29 استان مورد بازدید قرار گرفته اند که هزار و 166 مدرسه دخترانه، یک هزار و 416 مدرسه پسرانه و 293 مدرسه مختلط بوده است.

 

کفاشی یادآور شد: اولویت بازدیدها مناطق کم برخوردار، حاشیه و محروم به لحاظ پوشش آموزشی، شهری، روستایی و عشایری بوده است. همچنین 85 درصد از هویت دانش آموزان در شبکه شاد احراز شده است و دلایل عدم احراز برخی از دانش آموزان به دلیل نداشتن تجهیزات و ابزارهای اینترنتی نداشتن اینترنت و پهنای باند اشکال فنی در اتصال به شاد و دیگر عوامل بوده است که 67 درصد از دانش آموزان گوشی و تجهیزات نداشته اند.

 

وی با اشاره به وضعیت دانش آموزان جا مانده بدون هرگونه فعالیت در شاد در مدارس بازدید شده گفت: تعداد مدارس بازدید شده دو هزار و 875 بوده است. 623 هزار و 577 آمار دانش آموزی مدارس بود، 565 هزار و 946 دانش آموز در شبکه شاد احراز شده اند، 57 هزار و 631 دانش آموز در شبکه شاد جا مانده اند که معادل 9 درصد می شود. روش های جایگزین، آموزش حضوری، آموزش با بسته خودآموز، آموزش با اتکا به سایر روش ها همانند تلویزیون، نرم افزارهای تعاملی و شبکه های اجتماعی بوده است و درصد دانش آموزان فاقد آموزش به کل آمار دانش آموزان در مدارس بازدید شده شش درصد بوده است.

 

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: 93 درصد معلمان در شبکه شاد احراز شده اند، درصد معلمان عضو شده در مدارس بازدید شده نیز 97 درصد بوده است، چهار درصد اختلاف آماری به دلیل احتساب معلمان دستی وارد شده در شاد بوده که در بازدیدها احصا گردیده است و دلیل اصلی عدم احراز معلمان در شاد اشکالات فنی و ارتباطاتی با سامانه سناد بوده است.

 

وی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده از دو هزار و 875 مدرسه تمامی مدارس باز و مشغول به فعالیت آموزشی بوده اند.

 

وی همچنین در پایان به جمع بندی گزارش های انجام شده پرداخت و گفت: مشاهده اهتمام جدی عوامل آموزش و پرورش استان ها، مناطق و مدارس در امر آموزش و پرورش، دسترسی 99 درصد دانش آموزان به حداقل های آموزشی در زیست بوم جدید، میزان فعالیت معلمان در فرآیند آموزشی 99.7 درصد بوده است. همچنین افزایش احراز هویت دانش آموزان و معلمان در شاد از آغاز فرآیند نظارت، تشویق و ترغیب مدیران نسبت به شناسایی دانش آموزان خارج از آموزش و راه حل های جایگزین بومی، ارتباط مستقیم با اولیا از طریق تماس تلفنی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی، رعایت حداقل های دستورالعمل های بهداشتی در اکثر مدارس مورد بازدید و همچنین معلمان فعال و خلاق شناسایی شدند.

 

کد خبر 1029251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha