بازدید و برخورد با توزیع کنندگان غیر مجاز نهال در مرودشت

کارگر گفت: نماینده انجمن صنفی نهال استان فارس همراه با کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت روزانه از دکه های توزیع نهال بازدید و با توزیع کنندگان غیر مجاز برخورد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سمیه کارگر»، امروز (شنبه 2 اسفند) با اشاره به برخورد با متخلفان در زمینه توزیع نهال در مرودشت به خبرنگاران گفت: با رصد و بازرسی انجام شده، 15 دکه توزیع نهال غیر مجاز شناسایی شدند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد: به این متخلفان همچنین اخطار کتبی داده شد و نماینده انجمن صنفی نهال استان فارس همراه با کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت روزانه از دکه های توزیع نهال بازدید و با توزیع کنندگان غیر مجاز برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: دکه ها باید نهال مورد نیاز خود را  از نهالستان های مجاز در شهرستان و سپس سایر نقاط استان تهیه کنند که لیست و آدرس آنها در جهاد کشاورزی موجود است و توزیع کنندگان غیر مجاز باید برای تهیه نهال از مراکز مجاز و دارای مجوز اقدام کنند و در غیر این صورت جمع آوری خواهند شد.

کارگر اعلام کر: نهال خریداری شده نیز باید دارای گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان باشد و خریداران در زمان خرید، فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت و نگهداری کنند.

کد خبر 1029282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha