شهرستان بشرویه نیازمند ثبت وقف در حوزه های قرآنی

قیصری گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده شهرستان بشرویه نیازمند وقف در زمینه های کمک به بیماران خاص، کمک به نخبگان و دانش آموزان بی بضاعت و بحث های قرآنی است.

«محمود قیصری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در شهرستان بشرویه حدود 400 موقوفه متصرفی با نیت عزاداری، کمک به نیازمندان و ایتام وجود دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک مورد وقف جدید به ارزش 250 میلیون تومان با نیت اقامه نماز در شهرستان بشرویه به ثبت رسیده است.

 

وی با اشاره به تعداد رقبات موجود در شهرستان بشرویه گفت: یک هزار و 400 رقبه در شهرستان بشرویه وجود دارد که همه این رقبات منفعتی هستند.

 

قیصری با بیان اینکه امسال یک پروژه عمرانی در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: امسال بحث صحن سازی امامزاده نجمه خاتون(س) روستای مجد این شهرستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان اجرایی شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت پنل خورشیدی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان از محل درآمد موقوفات در بشرویه راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 7 فقره سند برای تثبیت موقوفات در بشرویه به ثبت رسیده است، افزود: در مجموع تاکنون برای 15 وقف سند مالکیت در این شهرستان صادر شده است.

 

قیصری در پایان تاکید کرد: بر اساس نیازسنجی انجام شده شهرستان بشرویه نیازمند وقف در زمینه های کمک به بیماران خاص، کمک به نخبگان و دانش آموزان بی بضاعت و بحث های قرآنی است.

کد خبر 1029304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha