غایت انقلاب اسلامی ایران در جریان دادخواهی مردم انقلابی بحرین جریان دارد

غایت انقلاب اسلامی توسعه یافتگی، رشد اقتصادی و حصول دموکراسی نبود بلکه فراتر از این دادخواهی از مردم مظلوم و ستمدیده در زیر چکمه های استکبار بود؛ آنچنان که مردم بحرین امروز در امتداد جریان انقلاب اسلامی ایران فریاد انقلابی سر داده اند.

خبرگزاری شبستان - البرز: همّ کشورهایی که در زیر یوق ظلم استکبار فریاد تظلم خواهی سر داده اند، این نیست که عقب ماندگی اقتصادی خود را جبران کنند و به آنجایی برسند که استکبار رسیده است.

 

امروز مردم مسلمان بحرین با باور به غایت انقلاب اسلامی ایران به پا خواسته اند و فریاد تظلم خواهی سرداده اند تا بگویند از هول کدخدا و قدرت نمایی آن به بندگی تزویر، زور و تهید تن نمی دهند.

 

سال ۱۳۵۰ جزیره بحرین به عنوان چهاردهمین استان ایران با دخالت های استکباری انگلیس از خاک ایران اسلامی جدا شد؛ سرزمینی که از زمان هخامنشیان متعلق به ایران بود.

 

نکته جالب ماجرا این است که همزمان با این رویداد تاریخی، هویدا نخست وزیر ایران به صورت رسمی رسمیت و جدا شدن بحرین را پذیرفت و این نطق معروف که « بحرین به مثابه یکی از دختران ما بود امروز این دختر شوهر کرد و رفت. چون عضوی از خانواده ما بود باید از او پیشتیبانی کنیم و خواهیم کرد». 

 

غایت انقلاب اسلامی توسعه یافتگی، رشد اقتصادی و حصول دموکراسی نبود بلکه فراتر از این دادخواهی از مردم مظلوم و ستمدیده در زیر چکمه های استکبار بود؛ آنچنان که مردم بحرین امروز در امتداد جریان انقلاب اسلامی ایران فریاد انقلابی سر داده اند.

 

و امّا؛ در جریان باورهای برگرفته از انقلاب، تویئت های جبهه حیدریون در عملیات ۱۰ سالگی مبارزه مردم انقلاب بحرین بار دیگر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

 

در دنیای وحشی کابوهای آمریکایی که حق با زور است

 

« حسین امیدیان» مسئول جبهه انقلاب اسلامی استان البرز در تویئت خود آورده است: « محاکمه شهروندان و علما در دادگاه های نظامی برخلاف قانون و منشور حقوق بشر سازمان ملل و نقض آشکار عدالت است».

 

مسئول جبهه انقلاب اسلامی استان البرز می افزاید: در دنیای وحشی کابوهای آمریکایی که حق با زور است، مقاومت و مبارزه پیروز خواهد شد. 

 

 

رضا صفالو نیز آورده است: سلب تابعیت، تبعید، زندان، شکنجه، کشتار و ... هیچ یک بر اراده بزرگ مردان مجاهد بحرینی کوچکترین تأثیری نخواهد داشت... هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود. 

 

مجتبی امانی نیز این چنین نوشته است که پیروزی انقلاب اسلامی سند و ضمانتی محکم برای آنانی است که انقلاب بحرین را باور ندارند.

 

ندا حکیمی آورده است: ایران ثابت کرد اگر اهل انقلاب باشی، صدها کشور هم علیه قیام تو متحد شوند بازهم انقلاب می کنی.

 

زهرا تیموری نیز این چنین نوشته است: گزارشات سازمان های حقوق بشری و عفو بین الملل در مورد آزارهای سیستماتیک آل خلیفه برعلیه مردم بحرین تحریم ساز نیست احیانا؟!!!

 

وثوقی از دیگر فعالان رسانه ای آورده است: شهروندان سلب تابعیت شده سپس به زور از بحرین اخراج و به کشورهای دیگر تبعید می شوند تمامی دارایی ها، حقوق و حق شهروندی آنها سلب شده و فرزندان تازه متولد شده آنان نیز عمومی بدون تابعیت باقی می مانند.

 

و در نهایت یک بانوی ایرانی از قول شیخ علی سلمان نوشته است: شیخ علی سلمان: این انقلاب مسالمت آمیز تا ایجاد تغییر و اصلاح ریشه ای و واقعی بحرین پیش خواهد رفت. 

 

به جرأت می توان گفت، نظم نوین جهانی راه فطرت را در پیش گرفته است و کیمیای انقلاب اسلامی در جریان این نظم شاهد تحولات عمیق فکری برمبنای تحقق عدالت و حکومت عدل جهانی است.

 

کد خبر 1029361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha