برگزاری نخستین «جشنواره‌ داستانی حافظ» برای پیوند نسل امروز با اندیشه‌ حافظ

حسن لی گفت: ادبیات داستانی یکی از راه‌های پیوند نسل امروز با شعر و اندیشه‌ حافظ است و نخستین‌ جشنواره‌ داستان‌نویسی با موضوع حافظ با همین هدف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن ‌لی»، امروز (شنبه 2 اسفند) از برگزاری نخستین «جشنواره‌ داستانی حافظ» خبر داد و به خبرنگاران گفت: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط میان نسل امروز و بزرگان گذشته توسط مرکز حافظ‌شناسی در بیست ‌و پنجمین سالگرد فعالیت خود برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ ادامه داد: این جشنواره داستان ‌نویسی، با موضوع «حافظ» برگزار می شود و گامی برای آشنایی و پیوند  نسل امروز با شعر و اندیشه‌ حافظ است.

وی اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم بین معنویات و تاریخ افتخار آمیز ما میان بزرگان گذشته و نسل امروز فاصله بیفتد و برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی گام موثری در این زمینه است.

حسن لی تاکید کرد:  با کمال تاسف در 200 سال قبل، بسیاری تصور کرده اند که برای زندگی شایسته در جهان امروز باید از تمامی گذشته‌ خود دست کشید البته کسانی نیز بوده‌ و هستند که هنوز در گذشته زندگی می‌کنند و فهم درستی از جهان معاصر ندارند.

وی با تاکید بر لزوم درک درست جهان معاصر بیان کرد: شاعر بزرگ «حافظ شیرازی» از گنجینه‌های ارزشمندی است که بسیاری از اندیشمندان جهان معاصر را به ستایش واداشته است که باید از آن برای درک جهان معاصر بهره مند شویم. 

حسن لی ادامه داد: ادبیات داستانی یکی از راه‌های پیوند نسل امروز با شعر و اندیشه‌ حافظ است و نخستین‌ جشنواره‌ داستان‌نویسی با موضوع حافظ با همین هدف برگزار می شود.

وی با اعلام فراخوان جشنواره‌ داستانی حافظ از امروز گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره، می‌توانند آثار خود را حداکثر تا  15 مرداد 1400به‌ نشانی story.hafez@gmail.com ارسال کنند و فایل شیوه‌ نامه و فرم ثبت‌ نام جشنواره در وبگاه رسمی مرکز حافظ‌شناسی، به ‌نشانی www.hafezstudies.com موجود است.

حسن لی اعلام کرد: اسامی برگزیدگان جشنواره‌ داستانی حافظ در مراسم یادروز حافظ 20مهر 1400 اعلام و مراسم اهدای جوایز نیز در شیراز خواهد شد.

مدیر مرکز حافظ‌شناسی عنوان کرد: مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ، به نفر اول مبلغ 80میلیون ریال به ‌همراه تندیس «همای حافظ» و سپاس‌نامه‌ ویژه، نفر دوم مبلغ 50 میلیون ریال به‌ همراه سپاس‌نامه‌ ویژه،  نفر سوم مبلغ 30 میلیون ریال به‌ همراه سپاس‌نامه‌ ویژه و پنج جایزه‌ نقدی پنج میلیون ریالی برای آثار داستانی شایسته‌ قدردانی خواهد کرد و این جشنواره با حمایت پژوهانه‌ «زهرا رنجبری»، برگزار می شود.

کد خبر 1029362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha