اجرای ۶۰ عنوان برنامه به مناسبت ایام میلاد نور در قزوین

حق شناس از اجرای ۶۰ عنوان برنامه در استان قزوین به مناسبت ایام میلاد نور و از ولادت امام جواد (ع) تا ولادت حضرت علی (ع) خبر داد.

«محسن حق شناس» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: از 10 رجب برابر با میلاد امام جواد (ع) تا 13 رجب ولادت حضرت علی (ع) با عنوان میلاد نور نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه هایی در سطح استان اجرایی می شود.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین ادامه داد: البته برنامه های بنیاد غدیر به صورت مستمر در طول سال اجرا می شود ولی در دهه ولایت و ایام میلاد نور برنامه ها بیشتری اجرایی می شود و برنامه ها تنها معطوف به این ایام خاص نیست.

 

* تأمین 14 سری جهیزیه برای سادات نیازمند

وی عنوان کرد: بعد از جشن های انقلاب، بحث تبلیغی این ایام آغاز شد و یکی از اقداماتی که برنامه ریزی کردیم تأمین 14 سری جهیزیه برای سادات نیازمند بود که تاکنون بخش زیادی انجام شده و تقدیم این خانواده ها شده است.

 

حق شناس افزود: حجم زیادی اقلام فرهنگی هیئت ها و مساجد برای این ایام تأمین شده است و مساجد و پایگاه هایی که برنامه دارند می توانند از این اقلام استفاده کنند و با توجه به برنامه و سنین مخاطب شرکت کننده در برنامه، این اقلام در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: نشست های متعددی با مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص برگزاری جشن های ویژه 13 رجب داشتیم و تا قبل از مشاهده ویروس جهش یافته در استان، مقرر بود جشن ها با حضور بیشتر افراد برگزار شود ولی با توجه به این موضوع، متأسفانه بسیاری از برنامه ها با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی از حالت جمعیتی خارج شده و برخی از برنامه ها در قالب مراسم های داخلی مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین اعلام کرد: در این ایام از کسانی که در حوزه یکشنبه های علوی فعالیت داشتند، تقدیر می شود و بحث دیگر ضیافت علوی است که با توزیع غذای گرم در بین نیازمندان صورت می گیرد، همچنین از ایام میلاد نور تا پایان سال هم توزیع بسته های معیشتی را در بین خانواده های نیازمند با کمک خیران و برخی نهادها داریم.

 

* برگزاری نشست های مجازی تبیین نهج البلاغه

وی تأکید کرد: برگزاری نشست های مجازی نهج البلاغه که بیشترین عنوان آن در خصوص پاسخ به شبهات پیرامون حضرت علی (ع) و تبیین نهج البلاغه است، از دیگر برنامه های بنیاد غدیر است که مصائب دوران حکومت حضرت علی (ع) با بهره گیری از نهج الباغه و همچنین سبک زندگی از منظر نهج الباغه و مدیریت از دیدگاه علوی هم تبیین خواهد شد.

 

حق شناس توضیح داد: در ایام میلاد نور مسابقه ای برگزار می شود از محتوای ارائه شده در دوره های مذکور که 10 تا 12 رجب این سوالات در دسترس بوده و افراد با مراجعه به منابع می توانند پاسخ دهند که جوایز ارزنده ای هم برای برگزیدگان دیده شده است.

 

وی ادامه داد: فضاسازی شهری، فضاسازی مساجد و نصب پرچم بر سردرب مناز ل از دیگر برنامه هایی است که در این ایام اجرایی خواهد شد.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین  در ادامه اظهار کرد: یکی از کارهایی که معاونت مجازی بنیاد غدیر انجام می دهد تأمین محتوا در حوزه معرفت علوی است که این محتوا شامل ساخت استیکر، پادکست، اینفوگرافی، پوستر و همچنین تأمین محتوایی است که در دوره های آموزشی تبیین می شود.

 

* اجرای ویژه برنامه  ایام میلاد نور در سامانه شاد

وی بیان کرد: برگزاری نشست های مختلف با مدارس از دیگر اقداماتی بود که داشتم و برخی مدارس اعلام امادگی کردند برنامه های میلاد نور را در بستر سامانه شاد داشته باشند و ما هم اعلام کردیم مدارسی که در این خصوص آمادگی داشته باشند ما در بیناد غدیر فعالیت هایشان را پشتیبانی می کنیم که تعدادی از مدارس در این خصوص اقدام کردند.

 

حق شناس افزود: عضویت خیرین علوی در طرح اکرام بحث دیگری بود که دنبال شد؛ با توجه به تفاهم نامه کمیته امداد و بنیاد مرکزی غدیر مبنی بر اینکه یتیمی بدون پدر معنوی نباشد، خواهش کردیم از خیران در این طرح حضور داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: نشست با مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران برای تقویت جایگاه نهج البلاغه در حوزه های علمیه برنامه دیگری بود که برگزار شد تا در حوزه های علمیه موضوع نهج البلاغه بیش از پیش گنجانده شده و زحمات خوبی را حوزه های علمیه کشیدند و از اساتید مطرحی هم استفاده کردند.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته 60 عنوان برنامه به مناسبت ایام میلاد نو ر در استان اجرا می شود.

 

وی در پایان با اشاره به استمرار برنامه های بنیاد غدیر تا دهه ولایت و امامت یادآور شد: ما اعتقاد داریم غدیر روز نیست بلکه یک جریان و تاریخ است و نباید حضرت علی (ع) را برای یک روز دید، امیرالمومنین (ع) محور انسان کامل هستند و اگر کسی می خواهد در زندگی به کمال برسد از دامان حضرت علی (ع) می تواند به کمال دست یابد.

 

کد خبر 1029381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha