کاهش بارندگی خسارت‌های گسترده‌ای به گندم ‌زارهای بوشهر وارد کرده است

عمرانی گفت:بارندگی‌ها در استان بوشهر با تأخیر فراوانی روبرو بوده و ۳۰ درصد مزرعه‌ های گندم دیم و ۱۰ درصد کشتزارهای آبی دچار خسارت شدید شده‌اند و پیش‌بینی ما با بارش مناسب برداشت ۱۱۰ هزار تن گندم بود که با این وضعیت شاهد کاهش میزان برداشت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «خسرو عمرانی» روز شنبه (2 اسفند)  در جمع خبرنگاران با کشاورزان و باغداران استان بوشهر در خصوص حمله ملخ ها هشدار داد و بیان کرد:  با توجه به حرکت ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان، کشورهای آفریقایی و شرق دریای سرخ، استان‌های ساحلی از جمله بوشهر باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر طی سه سال گذشته مورد هجوم ملخ‌ها بوده است، اظهار داشت:  طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ عملیات مقابله در ۱۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های استان انجام شده  و آذرماه امسال اولین هجوم ملخ‌ها را داشتیم که عملیات مبارزه در ۱۸۵ هکتار اراضی استان در شهرستان‌های گناوه و دیلم با موفقیت انجام شد.

 

عمرانی با اشاره به آمادگی و فعالیت ۶۰ تیم تخصصی با امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ‌ها و با بیان اینکه ۳۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر تأمین شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری، فرغونی، پشت کولی، یو.ال.وی و انواع دیگر سم‌پاش‌ها تامین شده و ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با این آفت در استان بوشهر تخصیص یافته است.

 

عمرانی با تاکید بر اینکه  بیش از ۱۰۷ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت گندم رفته است، تصریح کرد: در این راستا ۹۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار هکتار به صورت آبی در استان بوشهر گندم کشت شده است.

 

وی به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه با توجه به کاهش بارندگی ها در سطح استان بوشهر، خسارت‌های گسترده‌ای به گندم ‌زارهای استان وارد شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد:  بارندگی‌ها در استان بوشهر با تأخیر فراوانی روبرو بوده  و ۳۰ درصد مزرعه‌ های گندم دیم و ۱۰ درصد کشتزارهای آبی دچار خسارت شدید شده‌اند و پیش‌بینی ما با بارش مناسب برداشت ۱۱۰ هزار تن گندم بود که با این وضعیت شاهد کاهش میزان برداشت خواهیم بود.

 

کد خبر 1029411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha