همدلی‌ها و دستگیری‌ها در حافظه فرهنگ و هنر ما ماندگار خواهد بود

عبیدالله رستمی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی کم بهره به هنرمندان متضر از کرونا گفت: همدلی‌ها و دستگیری‌ها در حافظه فرهنگ و هنر ما ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به همراه جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، از هنرمند عرصه موسیقی «وحید معتصمی » در منزل این هنرمند تجلیل کرد.

 

وی در این دیدار گفت: در پاندمی کرونا بیشتر هنرمندان دچار ضرر و زیان فراوانی شدند, اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تلاش نموده با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و همچنین از طریق صندوق اعتباری هنر کشور با اعطای کارت هنر به اهالی فرهنگ , هنر و رسانه استان کمک کند.


وی افزود: هنرمند «وحید معتصمی» از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی و از سرمایه های اجتماعی است, ضروری است با همت این جمع امکان فعالیت مجدد وی در عرصه موسیقی فراهم شود.بی گمان در این شرایط حساس, همدلی و همبستگی این جمع با هنرمندان از جمله «وحید معتصمی» قابل تقدیر است، بدون شک در این اوضاع و احوال که همه دارای مشکلات معیشتی هستند با همت والای خویش حامی هنرمندان بوده اند، دستمریزاد عرض می کنم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این دوران رکود و مشکلات نیز خواهد گشت, این همدلی ها و دستگیری ها در حافظه فرهنگ و هنر ما ماندگار خواهد بود.

 

در این مراسم بنا به شرایط موجود جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا فقط تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کردستان در قالب انجمن تجلیل از مفاخر و هنرمندان کردستان  با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند.


در این دیدار و مراسم ضمن ارائه سخنرانی توسط عبیدالله رستمی مدیرکل ارشاد، اساتید حوزه موسیقی و ادبا و حاضرین در مورد فعالیت ها و تلاش این هنرمند سنندجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، معاون فرهنگی شهرداری و انجمن تجلیل لوح های تقدیر و هدایایی به استاد معتصمی تقدیم کردند و از خدمات وی طی چندین دهه فعالیت در عرصه موسیقی کردستان تجلیل به عمل آمد.


لازم به ذکر است، وحید معتصمی در سال  1345 در یکی از محله‌های قدیمی سنندج به دنیا آمده. از همان ایام کودکی به هنر موسیقی علاقه‌مند شده و شروع به یادگیری و آموزش فنون و دستگاه‌های موسیقی کرده است. از سال 1367 زیر نظر استاد زلیخاپور به یکی از اساتید و نوازندگان برجسته مبدل شده است. وحید از نخستین کسانی است که ساز ارگ را وارد استان کرده و از آن به شیوه صحیح و رسمی برای تنظیم و نوازندگی ترانه ها و آهنگ خوانندگان بهره گرفته است.

کد خبر 1029489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha