جهش وزارت کشور در اتمام پروژه‌های نیمه تمام

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به پایان عمر دولت، بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام را دنبال و تلاش می‌کنیم به اتمام برسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی جمالی نژاد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح وگفتگو» با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی به یک وزارت یا دستگاه خاص محدود نمی‌شود، گفت: این وزارتخانه فرابخشی است و تمام پروژه‌های عمرانی پشتیبانی می‌شود.

وی گفت: اداره کل شوراها موضوعات و مسائل 125 هزار عضو شورای شهر و روستا را مدیریت می‌کند و این حوزه کاری وسیع ست.

جمالی نژاد همچنین وظایف سازمان شهرداری و دهیاری‌ها را بسیار متعدد برشمرد و گفت: ما باید مشکلات همکاران عزیز را در دستگاه‌های مختلف و مرتبط با شهرداری‌ها پیگیری کنیم.

وی حوزه نیروی انسانی، خدمات شهری، عمران و... را نیازمند یک مدیر کل مستقل در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دانست و افزود: ما در کنار این اقدامات، برنامه‌های خارج از حوزه کاری را پیگیری می‌کنیم.

جمالی نژاد مثال زد: سال گذشته آن سیلاب مهیب را در کشور داشتیم که 25 استان را درگیر کرد و قرارگاه بازسازی و نوسازی در وزارت کشور تاسیس شد.

وی گفت: همچنین زلزله‌هایی که رخ می‌دهد، موضوعات حین بحران آن با سازمان مدیریت بحران است.

جمالی نژاد افزود: بعد از بحران بازسازی و نوسازی بر عهده حوزه عمرانی است.

وی ادامه داد: علی رغم شرایط سخت اقتصادی در حوزه عمرانی پروژه‌های قابل توجهی داریم که با سرعت انجام می‌شود و با توجه به پایان عمر دولت، بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام را دنبال و تلاش می‌کنیم به اتمام برسند.

جمالی نژاد گفت: نه فقط هر هفته این پروژه‌ها افتتاح می‌شود بلکه در پیک‌ها و قله‌های مختلف این پروژه‌ها را افتتاح یا کلنگ زنی می‌کنیم.

وی افزود: برای کلنگ زنی تلاش داریم در کوتاه مدت، پروژه‌ها به اتمام برسند.

جمالی نژاد ادامه داد: سال آینده اولین سال از قرن 15 را داریم و در برهه‌ای خاص هستیم و خوشبختانه ماموریت خود می‌دانستیم تا منشوری را برای شهرداری‌های 1400 تدوین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران شهر 1400 تمام ماموریت‌های شهرداری‌ها در این دوران را رونمایی کرده است و در برش‌های مختلف برنامه‌های خود را معرفی کرده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: وظیفه شهرداری فقط حوزه ساختمان و کارهای اجرایی نیست بلکه باید فرهنگ سازی هم انجام دهند و لذا در کنار کالبد، باید روح شهر را هم ببینند.

کد خبر 1029516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha