با وجود تمام مشکلات و فشارهای جدی دشمنان، میدان را خالی نکرده‌ایم

اسحاق جهانگیری گفت: با وجود تمام مشکلات و فشارهای جدی دشمنان، میدان را خالی نکرده‌ایم و باید از دل این بحران‌ها فرصت‌هایی برای پیشرفت و توسعه کشور بدست بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در نشست نخبگان، جوانان و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کردستان اظهار کرد: کردستان برجسته‌ترین بنیاد فرهنگی ایرانی است و به شهادت تاریخ کردها ایرانی‌ترین قوم ایرانی‌ها هستند و هیچ قومی در ایران به اصالت قوم کرد ایرانی بودن خود را حفظ نکرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما در منطقه‌ای قرار داریم که خیلی‌ها دوست ندارند ایران سربلند وجود داشته باشد، افزود: میهن دوستی ایرانیان موجب شده که علیرغم آشوب و درگیری‌ها نقش ایران کلیدی باشد.

 

وی کردستان را استانی پر از ظرفیت‌هایی دانست که محور تحرک و توسعه به شمار می‌روند و نیروی انسانی این استان نیز نیروهایی خلاق و ریسک‌پذیرند که در داخل و خارج استان می‌توانند خیلی از مشکلات را حل کنند.

 

نخبگان افق روشنی برای مردم ایجاد کنند

 

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: نخبگان کشور باید برای احساس‌های متفاوتی که در هر استان نسبت به مولفه توسعه وجود دارد وقت بگذارند ‌ این احساس را با واقعیات نزدیکتر کنند و نخبگان حتی اگر مدیران و دولت را قبول نداشته باشند باید افق روشنی برای مردم ایجاد کنند.

 

جهانگیری اعلام کرد: با وجود تمام مشکلات و فشارهای جدی دشمنان، میدان را خالی نکرده‌ایم و باید از دل این بحران‌ها فرصت‌هایی برای پیشرفت و توسعه کشور بدست بیاوریم.

 

وی با اشاره به اینکه صادرات نغتی امسال ۲۸ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: از مرز باشماق کردستان هفت میلیارد تومان صادرات داشته‌ایم.

 

وی اعلام کرد: در کشور ایران یک قوم بر قوم دیگر یا یک مذهب بر مذهبی دیگر ارجحیت ندارد و کشور باید براساس قانون اساسی و منویات رهبری اداره شود.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین به مصوبه‌ها و حمایت‌های دولت در حوزه‌های خشونت علیه زنان، ایجاد خانه امن برای بانوان آسیب‌پذیر و تخصیص حق آبه کردستان پرداخت.

 

روستاییان به تولید غذای جمعیت کشور کمک می‌کنند

 

اسحاق جهانگیری همچنین در جمع مردم روستای هانیس از توابع سنندج با بیان اینکه تولید غذای جمعیت کشور کاری اساسی و بسیار حایز اهمیت است، افزود: مردم کشور ما قدردان روستائیان و عشایر هستند که کمک می کنند تا چرخ نولید در کشور بچرخد.

 

وی اضافه کرد: به کمک مردم روستاها کشور ما از سال ۹۴ در تولید گندم خودکفا شد و دولت نیز در شرایط بحرانی از روستائیان و کشاورزان حمایت می کند.

 

جهانگیری خدمات رسانی دولت به روستاها در حوزه های مختلف برق رسانی، گازرسانی، جاده سازی و احداث مدارس را بی سابقه عنوان کرد و گفت:  چون روستاها کانون تولید هستند و تامین امنیت غذایی کشور را به عهده دارند دولت نیز به روستاها توجه خاص دارد.

 

معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم کرد گفت: همه صفات زیبای ایرانیان به کامل‌ترین شکل در میان کُردها متبلور است.

کد خبر 1029541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha