رزمایش طرح شهید سلیمانی با اولویت مناطق قرمز و نارنجی و بالاخص در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه دهمین جلسه این قرارگاه گفت: نحوه و چگونگی اجرا و ارزیابی طرح شهید سلیمانی در جلسه امروز قرارگاه، مورد بررسی قرار گرفت و گزارش بسیار خوبی در این خصوص از سوی بسیج به عنوان یکی از اضلاع این طرح، وزارت بهداشت به عنوان مسئول و هماهنگ کننده این طرح و سازمان برنامه و بودجه به عنوان تامین کننده منابع مالی ارائه شد. ضعف ها و قوت های این طرح مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و مقرر شد ظرف دو تا سه هفته آینده رزمایشی در کل کشور با اولویت مناطق قرمز و نارنجی و بالاخص در خوزستان داشته باشیم که این موضوع به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا احاله شد تا در این خصوص تصمیم گیری کنند.


وی اضافه کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی به قوت، ادامه خواهد یافت. همچنین سازمان برنامه و بودجه درخصوص نحوه تأمین منابع طرح، گزارش خوبی ارائه کرد که بعد از تخصیص و تامین به مناطق ابلاغ خواهد شد.


 
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، با اشاره به اینکه نگرانی از ازدیاد ترددهای بین شهری و درون شهری و اثر آن در شیوع کرونا وجود دارد، اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز لازم بود در این راستا تصمیم گیری شود. نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد خود در این حوزه از ابتدا تا کنون ارائه کرد و ضعفها و قوت ها و نحوه و چگونگی این کار در مقاطع مختلف بررسی و مقرر شد برای ایام عید و نوروز طرح ویژه ای را ارائه کنند که در این طرح با جدیت و قدرت و قوت بیشتری، ترددها در جاده ها به ویژه خودروهایی که سرنشینانی با تست حاکی از بیماری دارند، با ارتباط و اتصال اطلاعات نیروی انتظامی و وزارت بهداشت کنترل شود.


 
همچنین باید ممنوعیت تردد از ساعات ۲۱ تا ۳ صبح در شهرها جدی گرفته شود و هر نوع تجمع با اولویت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.


 
رحمانی فضلی همچنین با اشاره به آغاز روند خریدهای نوروزی و امکان شکل گیری ازدحام ناشی از آن گفت: مقرر شد که امسال نمایشگاههای نوروزی نداشته باشیم و خریدها و فروشهای فوق العاده را اصناف و اتحادیه ها با نظارت کامل پیگیری کنند. از اقشار و گروههای مختلف اصناف هم تقاضا داریم که حتماً مراعات کنند و از مردم عزیز تقاضا داریم که در صورتی که لزومی به خرید نیست، مراجعه نکنند و در صورتی که می خواهند خرید کنند، در کوتاه ترین زمان ممکن خرید کنند و به ویژه به مکانهایی مراجعه کنند که تجمع و ازدحام نباشد.


 
وی افزود: وضعیت دستفروشان مجدداً در جلسه امروز مطرح و مقرر شد که دستفروشان نیز با شرایطی که توسط شهرداری ها، اصناف و استانداری ها و نیروی انتظامی برای آنها تسهیل می شود و تدابیر لازم اندیشیده می شود، اقدام به فعالیت کنند که این طرح آماده است و باید ابلاغ شود.


 
فرمانده قرارگاه عملیاتی با بیان اینکه در جلسه امروز قرارگاه، گزارشی از نحوه تامین و توزیع واکسن ارائه شد، عنوان کرد: امیدواریم با تصمیماتی که در این جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شد، ورود واکسن‌هایی که از کشورهای مختلف خریداری شده، هرچه سریعتر انجام شود و با اولویت بندی و دستورالعملی که به وسیله وزارت بهداشت تعیین شده است، عمل شود.


رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان به صورت ویژه و خاص در جلسه امروز قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: مقرر شده که مرزهای ما با کشور عراق بسته شود، همچنین مقرر شد تردد بین شهری در این استان ممنوع شود و تردد به استان خوزستان نیز، با اعمال محدودیت مواجه شود. در این ارتباط همه دستگاهها و به ویژه اصناف موظف به همکاری شدند. همچنین مقرر شد تا دادستانی اعمال قانون را با جدیت توسط ناجا پیگیری کند.

کد خبر 1029563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha