فلسطینی‌ها با جمعیت برتر می‌توانند دولت دلخواه را تشکیل دهند

کارشناس مسائل منطقه و فلسطین با اشاره به اینکه جمعیت فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی تا سال ۲۰۵۰ بیش از تعداد صهیونیست‌ها خواهد بود، گفت: فلسطینی‌ها با جمعیت برتر می‌توانند در انتخابات پیروز شوند و دولت دلخواه را تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدجعفر رضوی با حضور در استودیو خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد اعتراض‌هایی در سرزمین‌های اشغالی هستیم که این اعتراض‌ها ناشی از دو دستگی در جامعه صهیونیستی است، گفت: این اختلاف بین سکولار‌ها و مذهبی‌های رژیم صهیونیستی است.

 

کارشناس مسائل منطقه و فلسطین گفت: سکولار‌ها معتقدند همه جمعیت باید مولد باشد درحالی که مذهبی‌ها معتقدند، چون ما قوم برتر هستیم باید درحال پژوهش دین یهود باشیم و باید آداب و آیین‌های خودمان را داشته باشیم و دولت باید هزینه‌های ما را تامین کنند و این موضوع به یک اختلاف شدید با منبع نژاد پرستی در داخل رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: جمعیت فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی تا سال ۲۰۵۰ بیش از تعداد صهیونیست‌ها خواهد بود یعنی فلسطینی‌ها با جمعیت برتر می‌توانند در انتخابات پیروز شوند و دولت دلخواه را تشکیل دهند.

 

رضوی درباره ریشه شکاف‌ها در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی گفت: موضوع اول تنوع قومی در رژیم صهیونیستی است که حدود ۱۱۰ قومیت از کشور‌های مختلف از زمان اشغال فلسطین به این کشور مهاجرت داده شده اند.

 

وی ادامه داد: این اختلاف قومیتی موجب چند دستگی و چند نوع جمعیت در آنجا شده است در حالی که نژاد پرستی حاکم بر شورای خاخام ها، به این دامن می‌زند و موضوع دوم احساس نا امنی در میان جمعیت موجود در رژیم صهیونیستی است که آن را به مذهبی‌ها نسبت می‌دهند.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در حقیقت ریشه موضوع امنیت به قدرت مقاومت باز می‌گردد که در ۲ دهه گذشته توانسته است بازدارندگی را در منطقه و در مقابل رژیم صهیونیستی معکوس کنند.

 

رضوی افزود: پیش از اینکه مقاومت به این نقطه برسد و داعش را شکست دهد و همچنین نفوذ خود را در منطقه حاکم کند صهیونیست‌ها این وضع را نداشتند با اینکه چند دستگی قومی وجود داشت، ولی به محض اینکه مقاومت، قدرت پیدا می‌کند این موضوع دیده می‌شود.

کد خبر 1029608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha