ساماندهی گردشگری ابوزیدآباد به شرکت های بومی واگذار شود

شهردار ابوزیدآباد بر لزوم واگذاری ساماندهی گردشگری ابوزیدآباد به شرکت های گردشگری دارای مجوز و بومی منطقه ابوزیدآباد تاکید کرد.

رضا اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل و شهر ابوزیدآباد از جاذبه های گردشگری متنوعی برخوردار است و شرکت های مرتبط با فعالیت های این صنعت در این شهر وجود دارند، لذا شایسته است مسئولین شهرستان به ویژه اداره میراث فرهنگی و گردشگری آران و بیدگل ساماندهی گردشگری این منطقه را به شرکت های بومی دارای مجوز و تخصص در امر گردشگری این شهر و بخش بسپارند.

 

شهردار ابوزیدآباد افزود: با توجه به اینکه کویر سیازگه در حریم شهر ابوزیدآباد قرار دارد شهرداری ابوزیدآباد رغبتی جهت همکاری با شرکت های گردشگری غیربومی جهت ساماندهی گردشگری نخواهد ‌داشت چرا که معتقد است شرکت های غیر بومی دلسوزی لازم را نداشته و گردشگری منطقه را با رکود و مشکل مواجه خواهند کرد.

 

اسماعیل زاده افزود: موجب تعجب است که برخی شرکت ها با وجود اینکه امتحان خود را در  منطقه پس داده اند و نتوانسته اند توفیقی داشته باشند چرا اینک دنبال سر و سامان دادن گردشگری در ابوزیدآباد هستند.

 

شهردار ابوزیدآباد از مسئولان مربوطه درخواست کرد جهت جلوگیری از تبعات این تصمیم غیر کارشناسانه و انتخاب شرکت غیربومی برای ساماندهی گردشگری منطقه  ورود پیدا کرده و موضوع را مدیریت کنند.

 

شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و سه کیلومتری کاشان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. افزون بر ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۳۹ اثر تاریخی، ۱۰ اثر معنوی و یک اثر طبیعی به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

 

کد خبر 1029622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha