ترویج فرهنگ کارآفرینی با استفاده از ظرفیت فعالان مسجدی در مستند «یک روز برای فردا»

فرهانچی از ارسال مستند «یک روز برای فردا» به چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد خبر داد و گفت: این مستند با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی تولید شده است.

«اردلان فرهانچی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مستند «یک روز برای فردا»، مستندی در ژانر کودک و نوجوان بوده که با استفاده از ظرفیت کانون فرهنگی هنری نینوا مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر محمدیه و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز ساخته شده است.

 

کارگردان و نویسنده مستند یک روز برای فردا ادامه داد: این فیلم مستند به مدت 30 دقیقه و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین نوجوانان و خانواده‌های آنها و آشنایی نوجوانان به زندگی در روستا و مشاغل روستایی تهیه و تولید شد.

 

وی عنوان کرد: موضوع این فیلم مستند در خصوص مربی کانون مسجدی است که تصمیم می گیرد در قالب گردش علمی یک روزه، بچه هایی که در برنامه های مسجد فعالیت دارند را با مشاغل روستایی آشنا کند و از همین رو دانش آموزان به همراه خانواده به محل انتخاب شده می آیند تا تفاوت تصوارت خود و واقعیت را مشاهده کنند و به این سوال در ذهن خود پاسخ دهند که آیا آنها روستا را جایی برای زندگی کاری خود در آینده انتخاب خواهند کرد.

 

فرهانچی با اشاره به اهمیت ساخت فیلم و مستند از مسائل روستاها اظهار کرد: شناخت دقيق مسائل مربوط به روستاهای ايران از اهميت بسيار زيادی برخوردار است و و توسعه و عمران روستايی در چند دهه اخير همواره يکی از دغدغه های اصلی توسعه در ايران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

 

وی اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت نوع مستند انتخابی و قرار دادن دانش آموزان در موقعیت واقعی، ضمن آشنایی با زندگی روستایی، زمینه ای فراهم می شود که نسل امروز کارآفرینی در روستا را در برنامه آینده خود قرار دهند.

 

کارگردان و نویسنده مستند یک روز برای فردا گفت: ساخت این مستند به پایان رسیده و برای چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ارسال شده است که برگزیدگان این جشنواره اسفند ماه معرفی می شوند.

 

وی یادآور شد: یونس رضوانیان، بهراد بهافرید، محمدصالح شهامی، محمد حسین رامندی، اشکان کاکاوند، رادوین ربیعی، فربد شریفی، سید  متین حسینی و  ابوالفضل ابراهیمی بازیگران نوجوان این مستند و حسین مافی، سعید بامدادی، مهدی مهرابی، جمال عابدی، رضا عابدی، عباس عابدی، عزیز میرزاعلیزاده، علی میرزاعلیزاده، حسین میرزاعلیزاده، عباس میرزاعلیزاده، مرتضی شهامی و حمیدرضا بهافرید بازیگران بزرگسال این فیلم مستند هستند.

 

فرهانچی خاطر نشان کرد: جمال عابدی دستیار کارگردان و صدابردار، ماریا اسدی دستیار انتخاب بازیگر و مستانه حبیبی روابط عمومی بوده و از دیگر عوامل اجرایی در ساخت این مستند هستند.

 

کد خبر 1029674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha