کاهش ۲۱ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان زنجان

حقیقی با انتقاد از کاهش ۲۱ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان زنجان گفت: کسانی که تست کرونای آن ها مثبت شده بایستی به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه این کارگروه یکی از کارگروه های مهم استان است، گفت: با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا شاهد ابتلای بیش از 110 میلیون نفر در جهان به این بیماری و فوت بیش از 2 میلیون و 456 نفر هستیم.

 

فتح الله حقیقی آمار ابتلایان به این ویروس در کشور را یک میلیون و 500 هزار نفر ودر استان زنجان 46 هزار نفرخواند و گفت: در کشور 59 هزار نفر و در استان زنجان نیز یک هزار و 151 نفر در اثر ابتلا به بیماری فوت کردند.

 

وی با یادآوری اینکه امروز با ویروس جهش یافته مواجه هستیم که متاسفانه 17 درصد افراد مبتلا را بیماران زیر 25 سال تشکیل می دهد، گفت: به منظور مقابله با این ویروس نیز بایستی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان 21 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: برای اطلاع از رعایت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باید نگاهی به بیماران سرپایی و بستری داشت.

 

حقیقی با یادآوری اینکه در استان زنجان هشت هزار همیار سلامت متشکل از بسیجیان و دهیاران و شوراهای روستایی که در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت می کنند، گفت:در حال حاضر تست های مثبت کرونا در استان به زیر 12 درصد رسیده است.

 

به گفته استاندار زنجان، در حال حاضر با عدم مراجعه افرادی که تست کرونا آن ها مثبت شده به نقاهتگاه ها مواجه هستیم و این به معنای قانون شکنی است و امیدواریم در این کارگروه راهکاری برای مقابله با این مشکل ارائه شود.

 

حقیقی با بیان اینکه زنجان جزو استان هایی است که بالاترین ابتلا و مرگ و میر مربوط به سالمندان است، تصریح کرد: باید به خانواده هایی که دارای سالمند هستند آموزش داده شود که تا حداقل الامکان به کرونا ویروس مبتلا نشوند و در صورت ابتلا هرچه سریعتر به نقاهتگاه مراجعه کنند.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان 110 هزار سالمند وجود دارد که 90 درصد آنها با خانواده زندگی می کنند، گفت: باید تلاش کنیم تا ابتلا به کرونا در این قشر را به حداقل برسانیم.

 

وی همچنین به موضوع ساماندهی متکدیان در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز باید طبق منویات رهبری حرکت کردو از سال آینده بایستی هر برنامه در حوزه اجتماعی براساس تفاهم نامه با دستگاه های مربوطه برای جلوگیری از موازی کاری انجام شود.

 

کد خبر 1029871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha