راه اندازی پویش روزجهانی قرآن کریم همزمان با سالروز مبعث نبی اکرم اسلام(ع)

آستان مقدس امام حسین(ع) از راه اندازی پویش بزرگی برای اعلام دومین دوره روز جهانی قرآن کریم همزمان با سالروز مبعث نبی اکرم اسلام(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از nashatat، بخش دارالقرآن کریم متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: این آستان پویش بزرگی برای اعلام دومین دوره روز جهانی قرآن کریم همزمان با فرارسیدن سالروز مبعث نبی اکرم اسلام(ص) در 27 ماه رجب المرجب امسال (1442 ه) به راه انداخته است.

 

«حسن المنصوری» مدیر بخش دارالقرآن کریم در این باره گفت: مدیریت آستان مقدس امام حسین(ع) به توصیه «شیخ عبدالمهدی الکربلایی» متولی شرعی آستان حسینی انتخاب روز مبعث نبی اکرم(ص) را در 27 رجب المرجب را به عنوان روز جهانی قرآن کریم تصویب کرده است.

 

المنصوری افزود: دارالقرآن کریم این پویش را نه تنها را در عراق بلکه در سطح جهان اسلام مانند سایر روزهای بین المللی به راه انداخته است.

 

وی ادامه داد: بخش های مختلف دارالقران کریم آستان مقدس حسینی با هماهنگی موسسه های قرآنی داخل و خارج از کشور برای راه اندازی برنامه ها و فعالیت های مختلف قرآنی همزمان با این مناسبت آماده می شوند. این برنامه ها و فعالیت های قرآنی به منظور رساندن شعار این روز مبارک به اقشار مختلف با روش ها متفاوت برگزار می شود.

 

دارالقرآن کریم وابسته به دبیرخانه عمومی آستان مقدس امام حسین(ع) فعالیت ها و برنامه های متنوعی را با هدف گسترش علوم قرآن کریم در میان جوامع مسلمان در داخل و خارج از صحن حسینی انجام می دهد. بسیاری از این فعالیت ها داخلی و بین المللی است که مورد توجه قاریان و حافظان قرآن کریم قرار می گیرد.

کد خبر 1029894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha