اجرای طرح ویزیت رایگان در محله کلویر انزلی

در هفته سلامت مردان که با شعار «همه گیری کرونا: توجه بیشتر به سلامت مردان» برگزار می شود، طرح ویزیت رایگان در پایگاه سلامت محله کلویر بندرانزلی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «بابک صیاد» امروز (یکشنبه، ۳ اسفند) با تبریک هفته سلامت به مردان اظهار داشت: ویروس کووید ۱۹ سلامت مردان را بیشتر از زنان مورد تهدید قرار می دهد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان انزلی با بیان اینکه اهمیت سلامت مردان از لحاظ اجتماعی بسیار مهم است، تصریح کرد: مردان به جهت سرپرستی خانوار عضو مهمی از خانواده هستند که مرگ و میر آنها بر اثر کووید ۱۹ صدمات و ضربه های بسیاری را از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به جامعه وارد می کند.

 

وی تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهایی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی در محیط های کاری و سطح اجتماع رفتار مردان جامعه را تغییر داده و به سلامت آنها کمک کنیم.

 

صیاد تاکید کرد: فعالیت بیرون از خانه، مراودات اجتماعی گسترده و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردان سطح آسیب پذیری آنان را افزایش می دهد.

 

صیاد اضافه کرد: مردان شاید سیستم دفاعی قدرتمندی داشته باشند اما با رفتارهای خطر آفرینی چون عدم رعایت مسائل بهداشتی به عنوان ناقل عمل کرده و سلامت افراد آسیب پذیر خانواده مانند سالمندان را به مخاطره اندازند.

 

وی با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا که موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر کرونا سلامت افراد جوان تر را مورد حمله قرار می دهد در این روزها تعدادی از فوتی‌ها افراد چهل ساله بودند و موارد بستری در رده سنی ۵ تا 17 سال نیز در استان افزایش یافته که این امر نگران کننده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان انزلی تاکید کرد: ابتدا اعتقاد بر این بود جوانان و کودکان کمتر در معرض خطر این ویروس قرار دارند اما این روزها همه گروه های سنی در معرض خطر هستند.

 

صیاد با بیان اینکه ساده انگاری و عادی جلوه دادن شرایط باعث می‌شود ویروس تاثیرات منفی خود را بگذارد، گفت: تعطیلات، مسافرت ها و دورهم نشینی ها بر این مسئله دامن می‌زند. آمار نشان داده اکثر افراد مبتلا در دورهمی های شبانه حضور داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم هنوز ویروس کرونا را خیلی جدی نمی گیرند و یا خسته اند و یا از نظر اقتصادی در مضیقه هستند. از اینکه اسفند سخت و خطرناکی مثل سال گذشته داشته باشیم در هراسیم.

 

صیاد افزود: در حال حاضر شهرستان بندرانزلی با میانگین بستری ۶ تا هشت نفر در وضعیت زرد قرار دارد اما متاسفانه اخیرا تعداد موارد سرپایی کووید ۱۹ پی سی آر و تست مثبت بیشتر شده که تعدادی از این افراد به بیمارستان ارجاع داده شده اند.

 

وی خواستار رعایت قرنطینه ۱۴ روزه برای افراد مبتلا شد و اظهار داشت: روسایی که تست کارمندانشان مثبت شده آنها را مکلف به حضور در محل کار نکنند.

 

صیاد درخصوص دریافت واکسن اسپوتنیک ۵ توسط کادر درمان شهرستان بندرانزلی نیز گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر از پرسنل icu شهرستان شامل سه پزشک متخصص ،چهار پرستار و سه نیروی خدماتی واکسینه شدند و هم اکنون در نوبت دریافت دوز دوم واکسن هستند.

 

گفتنی است، در طرح ویزیت رایگان که در محله کلویر بندرانزلی برگزار شد «صیاد» سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی به عنوان پزشک حضور داشت و با انجام تست قند خون و اندازه گیری سطح اکسیژن خون بیماران نیازمند به درمان را به بیمارستان انزلی ارجاع داد.

کد خبر 1029975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha