آمار بستری های بیماران کرونایی در تالش تک رقمی است

حیدرنیا وضعیت تالش از لحاظ رنگ بندی کرونایی را آبی اعلام کرد و گفت: آمار بستری های بیماران کرونایی در تالش تک رقمی است.

«بختیار حیدرنیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از تالش، اظهارکرد: براساس رنگ بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، تالش از لحاظ بیماری کرونا وضعیت آبی دارد و آمار بستری ها در این شهرستان زیر ۱۰ نفر است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: تالش در کنترل شیوع کرونا ویروس جزء شهرستان های سرآمد استان گیلان است و در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اگر دستورالعمل ها رعایت نشود دوباره شاهد اعمال محدودیت ها خواهیم بود و وضعیت نیز از لحاظ رنگ بندی تغییر پیدا می کند، تصریح کرد: انتظار از مردم این است از شرکت در دورهمی ها و تجمعات به ویژه عروسی ها و مجلس عزا پرهیز کنند.

 

حیدرنیا به نمونه گیری از ۷۰۰ نفر طی هفته گذشته در مناطق شهری و روستایی شهرستان تالش اشاره کرد و گفت: از این تعداد تست ۶۹ نفر مثبت اعلام شد که در قرنطینه خانگی هستند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش با اشاره به پایان مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی در این شهرستان، اظهارکرد: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای غربالگری سالمندان و مادران باردار از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان تالش نزدیک به ۲۲ هزار سالمند دارد، افزود: در قالب این طرح پرسنل شبکه بهداشت و درمان به صورت تلفنی با همه سالمندان تماس گرفته و افراد در معرض خطر را شناسایی می کنند.

 

حیدرنیا گفت: در قالب اجرای این طرح و در موارد ضروری پرستار به منازل سالمندان اعزام و از آنها نمونه گیری می شود و در صورت نیاز به بستری، به بیمارستان معرفی می شوند و در غیر این صورت مراقبت ها و آموزش‌ های بهداشتی را در منزل دریافت می کنند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش با اشاره به اینکه تاکنون در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۱۰۶ سالمند غربالگری شده اند، تصریح کرد: در اجرای این طرح پنج هزار و ۳۰ سالمند آسیب پذیر شناسایی شده اند و از این تعداد ۹۲سالمند مشکوک به کرونا بوده اند و ۱۳۱ سالمند نیز در خانه مراقبت می شوند.

 

حیدرنیا به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تالش اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب مرحله اول طرح واکسیناسیون ۵ واکسن روسی به پزشکان و پرستارانی که در بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی مشغول به خدمت هستند، تزریق شد.

کد خبر 1030028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha