کاربردی کردن کالاهای فرهنگی، رونق این محصولات را مضاعف می کند

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی به ضرورت معرفی اثربخش کالاهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: بهترین شیوه معرفی این کالاها، کاربردی کردن آنها در زندگی روزمره عموم مردم است به نحوی که مصرف کنندگان این مهم را لمس کنند.

«منوچهر نبی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص تأثیر رونق کالاهای فرهنگی بر  توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اظهارکرد: اهمیت کالاهای فرهنگی و تاثیر آن بر توسعه فرهنگی و حتی تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست به خصوص با گسترش فضای مجازی و در دسترس قرار گرفتن همگانی این تجهیزات، اهمیت کالای فرهنگی بیشتر از هر زمان دیگری ملموس و محسوس است.

 

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی به ضرورت معرفی اثربخش کالاهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: کانال های زیادی جهت معرفی این کالاها وجود دارد ولی به نظر بهترین شیوه معرفی این کالاها، کاربردی کردن آنها در زندگی روزمره عموم مردم است به نحوی که مصرف کنندگان این مهم را لمس کنند.

 

 

وی در خصوص تأثیرگذاری جشنواره کالاهای فرهنگی در تبیین کالاهای فرهنگی بومی، اظهارکرد: مطمئنا برگزاری جشنواره و معرفی تولیدکنندگان برتر و همچنین کالاهای اثر گذار یکی از راه های مناسب و موفق به خصوص در معرفی کالاهای فرهنگی است.

 

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی در خصوص حمایت های صندوق برای توسعه و ترویج کالاهای فرهنگی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد تخصصی کسب و کارهای خُرد و کوچک با رسالت اجتماعی است و در این رسالت، بحث فرهنگی و فروش محصولات و برندهای داخلی یکی از اولویت های کاری است که در تحقق این مهم، هدف غایی ما با برگزارکنندگان جشنواره کالاهای فرهنگی می تواند یک هم افزایی  جهت رسیدن به این اهداف مشترک باشد.

 

 

نبی زاده در خصوص میزان سهم صندوق در حمایت از فعالان فرهنگی و حمایت از کالاهای فرهنگی بیان کرد: در این راستا تا کنون به صورت خودجوش و با توجه به مراجعه کارآفرینان مرتبط و شناخت همکاران ما از تولیدات فرهنگی، اقدام کرده ایم ولی چون کد اعتباری تخصصی در این حوزه تعریف نشده، قابلیت گزارش گیری موردی نداریم اما با تفاهمنامه ای که جدیدا امضا شده این مهم از طریق سامانه تحفه و به صورت تخصصی تامین اعتبار خواهد شد و همچون سایر بخش های خدمات یا کشاورزی قابلیت گزارشگیری نیز خواهد داشت.

 

 

وی آموزش هر چه بیشتر و به‌روز‌رسانی  دانش کارآفرینان را راهکاری مناسب برای رونق کسب و کارهای فرهنگی خواند و افزود: حتی گاهی نیاز است اعتماد به نفس تولید کنندگان را افزایش داد تا با خودباوری، محصولات خود را عرضه کنند.

 

 

نبی زاده با بیان اینکه بسیاری از تولیدات داخلی ما با کیفیت مناسب جهت عرضه با مارک های خارجی عرضه می شود در صورتی که 100 درصد محصول داخلی است، تأکید کرد: حل این موضوع، نیاز به یک خودباوری و برند سازی مناسب دارد لذا مهم ترین کار جهت رونق بیشتر همه تولیدات به خصوص کالاهای فرهنگی با توجه به بُعد بسیار مهم تاثیرگذاری آنها، آموزش در زنجیره تولید و تاثیر بر زنجیره ارزش محصول است که تضمین کننده پایداری تولید و همچنین اشتغال خواهد بود.

 

 

گفتنی است؛ نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در چهار حوزه «کســب و کارهــای فرهنگــی نوپایــه»، «نوشــت افــزار»، «اسباب بازی و عروسک» و «هدایـای فرهنگـی» فراخوان شده که شـرکت کننـدگان می تواننـد محصـولات یـا خدمات فرهنگی را به صـورت خلاقانه در بخش های ذکر شده ارائـه دهنـد.

 

 

علاقه مندان برای ارسال آثار خود تا 10 اسفندماه سال جاری مهلت دارند که اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان در تاریخ 14 اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

 

 

سمیرا نیستانی

 

 

کد خبر 1030115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha