واگذاری موقوفات به امین موقوفه به جهت تقویت جایگاه نظارتی بر موقوفات

همتی، گفت: واگذاری موقوفات به امین موقوفه به جهت تقویت جایگاه نظارتی بر موقوفات و با راهبرد افزایش بهره‌وری بیشتر صورت می‌گیرد.

میثم همتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: سازمان اوقاف به عنوان نماینده حاکمیت اسلامی نظارت جدی و قانونی برای حمایت متولیان وقف دارد.وقف دارای سابقه تاریخی و مذهبی زیادی است به طوری که در فرهنگ اهل بیت و پیامبر اسلام (ص) به گونه‌ای بوده که اگر در آن زمان کسی وقف نمی‌کرد مثل کسی بود که در زمین منزوی شده بود.

 

 

وی خاطر نشان کرد:به استناد ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت شکوفایی و افزایش بهره وری موقوفات و تقویت مشارکت مردمی در اداره موقوفات، اداره موقوفات به شخص امین متدین ، متعهد، توانمند و آشنا به مسائل حقوقی واگذار خواهد شد.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی، تصریح کرد:اداره موقوفات ۵ موقوفه شهرستان سنقروکلیایی به ۵ امین مورد تایید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سپرده خواهد شد.
 
 

همتی با اشاره به شرایط واگذاری موقوفات به اشخاص، افزود: التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، داشتن حُسن شهرت و نداشتن سوء سابقه، متدین ، متعهد و امانتدار، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی تبصره بکارگیری اشخاص با مدرک تحصیلی پایین تر در صورت دارا بودن توانمندی لازم و سوابق مرتبط ، حداقل سن ۲۵ سال، آشنا به قوانین و مقررات حقوقی و اوقافی را از شرایط عملی انتخاب امینان اداره اوقاف عنوان کرد.
 

 

وی اظهار کرد: داوطلبان واجد شرایط جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم در ساعات اداری به دبیرخانه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه کنند.

 

همتی در پایان گفت: وقف یکی از بنیادهای عمیق دینی و اجتماعی و میراثی ماندگار برای انسان‌های نیک اندیش است.

کد خبر 1030193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha