از جمع آوری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در  کشور تا پرداخت اجاره بهای منازل زلزله زدگان سی سخت

حجت الاسلام مهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور شامل زکات فطریه، کفارات، واجب و مستحب توسط دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محمدطاها مهری» پیش از ظهر امروز (۴ اسفندماه) در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۱۱ شورا و وزارت خانه در شورای عالی زکات کشور عضو هستند و کمیته امداد وظیفه جمع آوری و مصرف زکات را بر عهده دارد .

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان زکات در کل کشور شامل زکات فطریه، کفارات، واجب و مستحب توسط دبیرخانه شورای عالی زکات ثبت و ضبط شده، گفت: این مبلغ فقط در بحث دبیرخانه شورای زکات بوده و گاهی خود مردم خودشان زکات را به فرد نیازمند می دهند.

وی با اشاره به اینکه سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ ماهه سال ۱۷ میلیارد تومان بوده که به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اندف ادامه داد: در کشور بیش از ۷۰ درصد این مبالغ برای محرومین و نیازمندان در زمینه تهیه جهیزیه، کمک درمان، کمک تحصیل، موضوعات معیشتی و ... هزینه می شود و حدود ۳۰ درصد برای پروژه های عام المنفعه شامل حسینه ها، کتابخانه ها، راه های روستایی، پل و ... هزینه می شود.

حجت الاسلام مهری در زمینه شرایط زکات در کشور گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری انجام شود، رسانه ها باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، چرا که احیا و ترویج زکات همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید با تبیین، ترویج، اعتمادسازی و شفاف سازی فرهنگ زکات را در کشور نهادینه کنیم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در زمینه هزینه کرد از محل زکات هم با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری در سطح کشور هشت هزار و ۱۳۵ مورد جهیزیه پرداخت شد، تاکید کرد: ۲۸۱ هزار و ۳۰۷ مورد بحث درمانی داشتیم، در بحث تحصیل ۳۸ هزار و ۳۸۹ مورد کمک رسانی تحصیلی در زمینه تبلت، شهریه ها، پک های آموزشی و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ زندانی در کشور از محل زکات مردم آزاد و ۲ هزار و ۹۱۱ مسکن احداثی برای فقرا صورت گرفت، یادآور شد: پنج هزار و ۲۹۴ مسکن مرمتی و بازسازی داشتیم، ضمن اینکه یگ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۶۵ نفر کمک های معیشتی انجام شد.

حجت الاسلام مهری با اشاره به زلزله سی سخت، یادآور شد: از ساعات اولیه ریاست کمیته امداد کشور دستورات خاص و ویژه ای را صادر و در بحث امداد با توجه به اینکه جامعه هدف ما اقشار آسیب پذیر هستند، چند موضوع تدبیر شد که نخست بحث اسکان موقت در دستور کار قرار داده شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور  اضافه کرد: ۹۰۰ خانوار مددجوی تحت پوشش در شهر سی سخت داریم که منازل تعدادی از آنها آسیب جدی دیده و بخشی از لحاظ منزل دچار مشکل شدند و حتما باید تخریب و احداث شوند و تعدادی نیز به کمک های فوری نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: منازلی که به احداث مجدد نیاز دارند شناسایی و بسته معیشتی به آنها تحویل داده شد و به بخشی را به کمک های بلاعوض تخصیص داده ایم که حتما به آنها پرداخت می شود .

حجت الاسلام مهری اظهار کرد: بخشی دیگر از آسیب دیدگان زلزله شهر سی سخت نیز تا زمانی که اسکان کامل پیدا کنند، اجاره اسکان موقت آنها را بر عهده می گیریم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور ادامه داد: حدود ۹۰۰ خانواده مددجو هستند که بخشی نیاز به تخریب دارند و واحدهای مربوطه امداد این موضوعات را به درستی بررسی می کنند .

وی گفت: برخی از مددجویان به اسکان موقت نیاز دارند و اولویت بندی ها در حال انجام و طبق اولویت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در منطقه زلزله زده سی سخت خدمات رسانی می شود.

کد خبر 1030239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha