موسیقی بخشی از هویت ایرانی است/  ایران همزاد نوا و صدا است

سید عباس صالحی موسیقی را بخشی از هویت ایرانی دانست و گفت: ایران را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بدون نوا، صدا و موسیقی تصور کرد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شامگاه دوشنبه چهارم اسفند  در تالار وحدت  گفت:موسیقی بخشی از هویت ایرانی است و  ایران همزاد نوا و صدا است، ایران را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بدون نوا، صدا و موسیقی تصور کرد. اگر شعر و ادبیات فخر و افتخار ایران است موسیقی حافظه شعر است و شعر هم پای موسیقی جاری در زمان و زمانه ایران بوده است.

وی اظهار کرد: اگر ما به ایران می‌بالیم که رنگارنگ است و زیبایی ها فراوان بخشی از تنوع اقالیم ایران به فرهنگ و هنر اقالیم است و موسیقی اقالیم‌ ایران نمایانگر رنگ شاداب ایران است.  به این گونه نوا و موسیقی با پیکره ایران در هم تنیده شده است هم در اکنون و هم در گذشته. بنابراین نمی‌توان از ایران این نوا و صدا را جدا و ایران را بدون آن تصویر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به شرایط سخت و دشوار کرونا برای اهالی موسیقی گفت:  در شرایط سخت کرونایی با وجود دشواری‌ها امروز کنار هم قرار گرفته‌ایم و جشنواره موسیقی را برگزار می‌کنیم به آن معناست که در سخت‌ترین احوال موسیقی از انسان و ایران جدا نیست.

سید عباس صالحی  با قدردانی از  دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کننده در سی و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اظهار کرد: حضور بیش از ۱۰۰ گروه با بیش از ۵۰۰ هنرمند در فضای مجازی که یک بستر و نمایه جدیدی از حضور را از آغاز روزهای کرونا تاکنون در فرایند فرهنگ ایران به نمایش گذاشت نشان دهنده این است که می‌توان بسترها را توسعه داد و از سختی ها فرصت های جدیدی خلق کرد. امروز فضای مجازی بستر جدیدی را در فراهم کرده تا فرهنگ و هنر ایران زمین در آنسوی مرزها هم شنیده و دیده شود.

 

صالحی در پایان گفت: از دبیر محترم جشنواره، شورای سیاست‌گذاری، هیئت داوران و همکاران خودم در معاونت امور هنری و دفتر موسیقی نیز سپاسگزارم.

کد خبر 1030423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha