اجرای طرح «ورزش با چاشنی احکام» در کانون «الزهرا (س)»

حضوری از اجرای طرح «ورزش با چاشنی احکام» ویژه نوجوانان عضو کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: سلامت روحی و جسمی، 2 رکن اساسی در تندرستی یک انسان است که سبب می شود  انسان ها به یک فرد هدفمند در زندگی تبدیل شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» افزود: شاید از نگاه برخی افراد، پرداختن به ورزش بیشتر جنبه سرگرمی دارد اما نشاط، سرزندگی و طراوت انسان در بدن سالم قرار داشته و این مهم از تاکیدات و توصیه های بزرگان دین نیز به شمار می آید.

 

وی بیان کرد: پرداختن به مسائل معنوی، همچون اقامه نماز، حضور در فضای مسجد و بهره بردن از برنامه های عبادی، قرائت قرآن، شناخت احکام و مسائل شرعی و... نیز بُعد دیگر طراوت و شادابی در یک انسان است که منشأ و زمینه ساز حرکت افراد به سمت تبدیل شدن به یک فرد تکامل یافته به حساب می آید.

 

حضوری با اشاره به اینکه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» این 2 مقوله مورد تاکید واقع شده و برای آن برنامه ریزی های مدون صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تلفیق ورزش و معنویت از ارکان اصلی مورد تاکید این کانون فرهنگی و هنری بوده که می تواند در سلامت روح و جسم بچه های مسجد بسیار موثر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در یکی از این طرح ها با عنوان «ورزش با چاشنی احکام»، بچه ها به بازی فوتبال در محوطه مسجد می پردازند، عنوان کرد: این بازی بچه ها ساعتی پیش از اذان مغرب انجام می شود و سپس با شنیدن بانگ اذان وضو می سازند و در نماز جماعت مغرب و عشا شرکت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، مسجد «الزهرا (س)» ادامه داد: بچه های مسجد سپس در یک گردهمایی صمیمی حضور یافته و پیرامون مسائل عقیدتی و احکام آموزش های لازم را فرا می گیرند.

 

به گزارش شبستان اجرای این برنامه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

کد خبر 1030493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha