انتقاد شورای مسلمانان انگلیس از نحوه تعامل دولت با سازمان های اسلامی و دموکراتیک

شورای مسلمانان انگلیس ، بزرگترین سازمان جامعه مدنی اسلامی این کشور از وزرای کابینه خواسته است تا در سیاست عدم تعامل با این نهاد و دیگر نهادهای دموکراتیک و اسلامی تجدید نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، شورای مسلمانان انگلیس (MCB) ، بزرگترین سازمان جامعه مدنی اسلامی این کشور  از وزرا خواسته است تا در سیاست عدم تعامل با آن تجدید نظر کنند.

 

این شورا در بیانیه ای نوشت که این روند عواقب غم انگیزی در سراسر دوران بیماری همه گیر کرونا داشته است.

 

شورای مسلمانان انگلیس این سوال را مطرح کرد که آیا سازمان های دینی و دموکراتیک در زمانی که نگرانی در مورد میزان جذب واکسن در میان اعضای جوامع اقلیت از جمله 2.5 میلیون مسلمان انگلیس وجود دارد باید از سازمان های دیگر مستثنی شوند؟

 

این در حالی است که کارهای شورای مسلمانان انگلیس در دوران همه گیری کرونا شامل راهنمایی دقیق در مورد طیف وسیعی از مسائل برای افراد و مساجد بوده است.

 

بر اساس گزارش های دریافت شده کار این شورا نیز توسط گروه مشاوره علمی دولت در موارد اضطراری مورد ستایش قرار گرفته است.

 

اما شورای مسلمانان انگلیس از سال 2009 پس از اینکه برخی از رهبران آن به حمایت از خشونت علیه اسرائیل متهم شدند  در فهرست سیاه قرار داده شد.

 

سخنگوی شورای مسلمانان انگلیس گفت که عواقب غم انگیز چنین سیاستی در اوج همه گیری مشاهده شد ، زمانی که کارمندان دولت بدون ارائه دلیل به طور غیرمنتظره ای تعامل با این شورا را قطع کردند.

 

به گفته وی "این در زمانی اتفاق افتاد که هر دو طرف سخت تلاش می کردند تا اطلاعات حیاتی و راهنمایی را به جوامع مسلمان ارائه دهند.

کد خبر 1030729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha