پویش جهانی برای یاری «شیخ رائد صلاح»

پویش جهانی برای یاری «شیخ رائد صلاح» به منظور جلوگیری از نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در حق وی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، در ادامه ظلم رژیم صهیونیستی در حق «شیخ رائد صلاح» رئیس جنبش اسلامی داخل فلسطین اشغالی سال 1948، درخواست های عربی و بین المللی برای همبستگی و اتحاد به منظور توقف نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در حق «شیخ الاقصی» ادامه دارد.

 

پویش جهانی برای یاری شیخ رائد صلاح پس از انتقال وی به زندان «اوهلی کیدار» آغاز شد. مقامات  رژیم صهیونیستی خواستار تمدید حبس انفرادی وی برای 6 ماه دیگر شدند. این درحالی است که فعالان فلسطینی و عرب در توئیتر همبستگی شان را با شیخ الاقصی با هشتگ «# متضامن_مع_ رائد_ صلاح» آغاز کردند.

 

انجمن اندیشه و مطالعات راهبردی در بیانیه ای بر ضرورت تلاش به منظور جلوگیری از همه تخلفات مقامات رژیم صهیونیستی در حق شیخ رائد صلاح(63 ساله)، اسیر فلسطینی که نماد انسانی است، تاکید کرد.

 

در این بیانیه آمده است: ادامه این هدف گیری سیستماتیک مقامات صهیونیستی علیه شیخ رائد صلاح با هدف شکستن اراده و عزم و مجازات او به خاطر دیدگاه های دینی و اجتماعی مسالمت آمیزش و تهدید زندگی و سلامت روحی و جسمی اش انجام می شود.

 

این انجمن از شرکای خود در سازمان های حقوقی و قانونی، جامعه حقوق بشری و کمیساریای عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه آزادی عقاید و بیان و گزارش ویژه برای مبارزه با تبعیض نژادی خواست تا برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در حق شیخ صلاح و درخواست رژیم صهیونیستی برای تمدید حبس انفرادی وی اقدامی انجام شود.

 

مترجم: فاطمه دوستدار

کد خبر 1030744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha