مساجد  زمینه ساز تحقق شکل گیری ۸ میلیون جوان انقلابی پای کار  است

سردار شاکرمی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت مساجد بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در ایام میلاد حضرت امام علی(ع) و همزمان با ۱۳ رجب پخت و در بین نیازمندان توزیع می شود، گفت: مساجد بستر و زمینه ساز تحقق شکل گیری هشت میلیون جوان انقلابی پای کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: ظرفیت های فراوانی در دل مساجد وجود دارد و به هر مسجدی ورود می کنیم که فعال است و شاکله خوبی از لحاظ وجود کانون فرهنگی و هنری، هیئت امنا، پایگاه مقاومت و امام جماعت خوبی دارد، مشاهد می کنیم که اقدامات بسیار خوبی در طی یک سال گذشته در مبارزه با کرونا انجام داده اند.


سردار « جمال شاکرمی» افزود: جوانان مسجدی  در ایام شیوع کرونا به شکل جهادی برای خدمت به محرومین وارد صحنه شدند و  بخشی از فعالیت ها و امورات را برای ما آسان کردند، در دل مساجد با پویش و رزمایش کمک های مومنانه که شکل گرفت، توجه جدی به مساجد، محلات و نیازمندان صورت گرفت و معنا شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آماری که گرفته شده است با استفاده از ظرفیت مساجد و حمایت از جوانان فعال این مساجد، بیش از ۱۵ هزار پرس غذا  در ایام میلاد حضرت امام علی(ع) و همزمان با ۱۳ رجب پخت و توزیع می شود و این امر نشان دهنده  ظرفیت و توانمندی مساجد است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه فعالیت فرهنگی در مساجد جزیزه ای عمل کردن نهادهای فعال در مساجد است و یکی از محورهای همدلی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت های مساجد، محور قرار دادن امامان جماعت در مساجد است و نگاه ما به مساجد، نگاه هماهنگی است و ما با کانون های فرهنگی و هنری مساجد هماهنگی کامل داریم.

 

سردار شاکرمی با بیان اینکه اولویت و محوریت این هماهنگی با امام جماعت است، ابراز کرد: ۶۶ گردان از  جوانان مسجدی در سطح ایلام سازماندهی شده اند که این جوانان یا عضو کانون، یا عضو پایگاه مقاومت و  یا عضو هیئت های مذهبی هستند و خوشبختانه این هماهنگی بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد بستر تحقق شکل گیری ۸ میلیون جوان انقلابی پای کار  است، ابراز کرد: برخی از جوانان که سئوال  و یا شبهه دارند که باید با بصیرت افزایی و آگاه سازی زمینه پاسخگویی به سئوالات و شبهه این جوانان را از طریق مساجد فراهم کرد.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: محرم امسال، اربعین امسال، شهادت حاج قاسم و دهه فجر، کارهای بسیاری توسط جوانان مسجد در فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا انجام شد  و در استان این ظرفیت وجود دارد و جای امید دارد که بر روی مساجد و جوانان مساجد سرمایه گذاری شود.

 

سردار شاکرمی با اشاره به تلاش جریان های تکفیری برای اثر گذاری و نفوذ در بین جوانان و نوجوانان، یادآور شد: همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در این حوزه وظیفه و رسالت بزرگی دارند که با هم افزایی فعالیت های فرهنگی در سطح مساجد گسترش و ارتقا یابد.
 

کد خبر 1030792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha