درخواست آژانس پناهندگان سازمان ملل برای نجات مسلمانان روهینگیایی در اقیانوس هند

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار تلاش فوری برای جستجو و نجات گروهی از پناهندگان روهینگیایی شد که در دریای آندامان در اقیانوس هند گرفتار شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimnews»، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار تلاش فوری برای جستجو و نجات گروهی از پناهندگان روهینگیایی شد که در دریای آندامان در اقیانوس هند گرفتار شده اند.

 

این در حالی است که محل دقیق شناور حامل پناهندگان روهینگیایی مشخص نیست.

 

«ایندریکا راتواته» ، مدیر دفتر منطقه ای کمیساریای عالی پناهندگان در امور آسیا و اقیانوسیه در این باره گفت: ما به دولت های مربوطه دریایی هشدار داده و درخواست کمک سریع آنها را کرده ایم تا شاید کشتی حامل مسلمانان روهینگیایی در منطقه مسئولیت آنها برای جستجو و نجات پیدا شود.

 

وی تاکید کرد که برای نجات جان ها و جلوگیری از فاجعه های بعدی ، اقدامات فوری لازم است.

 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اصرار برای اقدام فوری برای جلوگیری از فاجعه پیش رو  گزارش داد که احتمالاً بسیاری از پناهندگان جان خود را از دست داده اند.

 

این آژانس گفت که اکنون چندین روز است که آب و غذای آنها کم است و بسیاری از مسافران بیمار هستند.

 

پناهندگان روهینگیایی عصر روز شنبه آخرین تماس اضطراری را ارسال کردند و افزودند که آنها تقریباً 10 کاکس بازار در جنوب بنگلادش را ترک کرده بودند.

 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت : این کشتی  پس از خراب شدن موتور بیش از یک هفته گذشته شناور بوده است.

 

بر اساس این گزارش ، بسیاری از آنها در وضعیت بسیار آسیب پذیر هستند و ظاهرا از کمبود شدید آب بدن رنج می برند،  تعدادی از پناهندگان قبلا جان خود را از دست داده اند و تلفات در طی 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

 

گفتنی است،دریای آندامان پهنه‌ای آبی در جنوب شرقی خلیج بنگال در جنوب میانمار ، غرب تایلند  و شرق جزایر آندامان ست. این دریا بخشی از اقیانوس هند  به‌شمار می‌رود.

 

کد خبر 1030809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha