آغاز بازسازی واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

مهدیان گفت: کلنگ بازسازی واحدهای مسکونی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت زده می‌شود و کار بازسازی تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدیان معاون بنیاد مسکن دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت تصریح کرد: کار شناسایی و تکمیل خانواده‌هایی که منازل آن‌ها در این زلزله آسیب دیده، شروع شده است.

او افزود: بر اثر این زلزله  ۷۰۰ واحد مسکونی شهری و ۵۸۰ واحد مسکونی روستایی  تخریب کامل شده است. کار آوار برداری آغاز شده و خود مردم در کنار ما حضور دارند.

مهدیان ادامه داد: فردا چهارشنبه ۶ اسفند در سی سخت کلنگ بازسازی زده می‌شود و تا پایان نیمه اول سال آینده صد در صد کار بازسازی به پایان برسد.

معاون بنیاد مسکن درباره پرداخت جزئیات تسهیلات ۱۸۵ میلیون تومانی به واحدهای احداثی شهری توضیح داد: به هر واحد مسکونی تخریب شده شهری که باید از نو ساخته شود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت و پرداخت اجاره بها داده می‌شود.

مهدیان در خصوص واحدهای روستایی گفت: در مناطق روستایی پرداخت ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: در مجموع برای واحد‌های تخریب شده روستایی ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون بنیاد مسکن افزود: همچنین به همه واحد‌های تخریب شده ۸ تن سیمان رایگان داده می‌شود.

کد خبر 1030949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha