تامین امنیت غذایی مردم رسالت جهاد کشاورزی است

ریحانی گفت: نظارت بر تولید محصول سالم و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم رسالت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب ریحانی»، امروز (چهارشنبه 6 اسفند) از برگزاری مستمر کارگاه آموزشی ارتقای تولید محصولات گواهی شده در کوار خبر داد و به خبرنگاران گفت: این کارگاه با هدف تولید محصول سالم و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم برگزار می شود.

کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار افزود: نظارت بر تولید محصول سالم و تامین سلامت و امنیت غذایی مردم رسالت جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: افزایش کمی تولیدات، سهم بسزایی در افزایش امنیت غذایی دارد اما اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده گامی مهم دراین عرصه است.

ریحانی اعلام کرد: در سال زراعی 98-99 طرح تولید محصولات گواهی شده در شهرستان کوار در سطح یکصد هکتار با مشارکت تعاونی «مظفری» در محصولات پیاز، انگور و گوجه فرنگی اجرا شد و نتیجه آن دریافت 20 مورد گواهی استاندارد تشویقی و چهارمورد گواهی ICM بوده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ استفاده از محصولات گواهی شده به دلیل برخورداری از حداقل آلاینده‌ها یا کمتر از حد مجاز و مطابق با استاندارد‌های مربوطه، نداشتن آفت کش‌ها و سموم، نیترات و فلزات سنگین و ... سلامت جامعه را ارتقا می دهد.

وی تاکید کرد: استفاده از رژیم غذایی سالم و مناسب با توجه به عوامل مضر محیطی ایجاد سرطان از قبیل استرس، تنش‌هایی محیطی و ... می‌تواند نقش موثری در افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها داشته باشد.

کد خبر 1031151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha