کارگاه خیاطی با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در بافق راه اندازی شد

یک کارگاه خیاطی برای اشتغالزایی زنان بی سرپرست با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در روستای کوشک بافق راه اندازی شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد گفت: یک زوج بافقی برای رونق تولید، اشتغالزایی زنان بی سرپرست و ماندگاری در روستا یک واحد کارگاه خیاطی در مرکز دهستان کوشک این شهرستان با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی کردند.
 
علی اصغر نوری شادکام افزود: این زوج هر روز مسافت ۴۵ کیلومتری بافق- کوشک را طی می‌کنند تا  چرخ تولید در این کارگاه به گردش درآید و تولید لباس متوقف نشود و چرخ زندگی عده‌ای هم در روستا بچرخد.
 
کار آفرین بافقی هم که خود نیز خیاط است گفت: با همکاری همسرش در گوشه‌ای از خانه ۸۰ متری خود واقع در روستای کوشک بافق، چراغ زندگی را برای نیازمندان و علاقمندان به حرفه خیاطی روشن کرده است.
 
جواد دهقانزاده افزود: حدود پنج چرخ خیاطی با هزینه شخصی خریداری شد و این کارگاه را با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی کرده است.
 
وی ادامه داد: این کارگاه برای اشتغال زایی زنان بی سرپرست در روستای کوشک بافق ایجاد شده است که علاوه بر کار کشاورزی و دامپروری در این منطقه، درآمدی هم از محل کار در کارگاه خیاطی برای آنان حاصل می‌شود.
 
دهقانزاده با بیان اینکه برای رونق تولید در روستاها و اشتغالزایی برای عده‌ای که توانایی اداره امور زندگی را ندارند این اقدامانجام شد، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که صورت گرفت برای پنج بانوی بی سرپرست کار ایجاد شد و آنان پس از انجام آموزش‌های لازم، کار دوخت لباس را در این کارگاه شروع کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های کارگری در منطقه روستایی می‌توان با حمایت مسوولان مربوطه و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی شهرستان، این کارگاه را توسعه داد تا افراد بیشتری به کار مشغول شوند و مهاجرت معکوس شود.
 
این کار آفرین بافقی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰ دست لباس و ماهانه حدود سیصد دست لباس در این کارگاه تولید می‌شود که با حمایت مسوولان و ایجاد فضای مناسب این ظرفیت تا سه هزار دست لباس ماهانه قابل افزایش است.
 
دهقانزاده افزود: با حمایت مسوولان برای افزایش تولید، میزان اشتغال نیز تا بیش از ۲۰ نفر امکان پذیر است.
 
صندوق خُرد زنان روستایی هم در کوشک بافق فعال و زمینه کشت گیاهان دارویی را شامل سیاه دانه، بادرنجو، گلزوفا و بالنگو  را در نیم هکتار زمین زراعی این روستا فراهم کرده است. 
 
هم اینک هفت زن و مرد کشاورز در این حوزه فعالیت می‌کنند و امسال ۸۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی (خشک) از زمین‌های زیرکشت برداشت کرده اند، جهادکشاورزی بافق در نظردارد وسعت زیرکشت را تا سه هکتار افزایش دهد و با این اقدام، فعالان این عرصه تا ۳۵ نفر می رسند.
 
روستای کوشک( مرکز دهستان) با ۲۰۰ خانوار در فاصله  ۴۵ کیلومتری شمال شرق بافق قرار گرفته است و مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
کد خبر 1031200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha