۶.۵ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان امداد بافق پرداخت شد

طلایی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون ۶.۵ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

قاسم طلایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ضمن تبریک هفته کمیته امداد امام خمینی (ره)  و تشکیل این نهاد مردمی از سوی امام راحل، افزود: این وام برای ایجاد واحدهای اشتغالزایی به ۱۳۰ مددجوی زیر پوشش به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان پرداخت و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم شد.

وی اظهار کرد: این رقم وام اشتغال بانکی و امدادی به نیازمندان واجد الشرایط و مستعد شهری و روستایی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف صنفی - صنعتی،کشاورزی، دامداری ،پرورش زنبورعسل و پرورش ماکیان پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق  عنوان کرد:طبق آمار خودکفایی استان یزد بیشترین خودکفایی متعلق به مددجویان بافقی است.

به گفته وی ، واحد اشتغال خودکفایی این شهرستان کلاس‌های آموزشی لازم برای مجریان طرح‌های اشتغال را نیز با حضور اساتید و مربیان مجرب برگزار کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق گفت:ضمنا از محل کمک‌های خیرین شهرستان بافق برای تعداد ۵۰ خانوار سالمند شهری و روستایی نیز تعداد هزار و ۲۵۰ قطعه مرغ تخم گذار خریداری شده تا منبع درآمدی برای این عزیزان باشد.

کمیته امداد در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ خورشیدی به دستور امام خمینی (ره) برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و توانمندسازی آن ها تاسیس شد.

همچنین به گفته طلایی، تعداد سه پایگاه شهری ، هشت مرکز نیکوکاری ، 62 مدرسه ، مساجد و پایگاه‌های بسیج درهفته نیکوکاری کمک‌های مردم شهرستان بافق را جمع آوری می‌کند.

از 14 اسفند تا 21 همین ماه  در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام هفته کمیته امداد امام خمینی نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 1034536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha