تعداد دانش آموزان مشمول جشن نیکوکاری در بافق از مرز ۲ برابر گذشت

طلایی گفت: در جشن نیکوکاری سال ۹۹ برای ۳۵۰ دانش آموز نیازمند بافقی از طریق فضای مجازی کمک‌های مردمی جمع آوری می‌شودکه نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش دارد.

قاسم طلایی در حاشیه نشست چگونگی برگزاری جشن نیکوکاری در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد افزود: تعداد دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد در سال گذشته ۱۵۰ نفر بود ولی امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقتی بسیاری از مشاغل، این تعداد به ۳۵۰ دانش آموز افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: جشن نیکوکاری رویدادی است که هرساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج منابع عمومی شهرستان در تامین مایحتاج نیازمندان و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محرومان با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی اجرا می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی بافق با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: همچنین این جشن برای زمینه سازی کمک به دانش آموزان نیازمند هر سال در آستانه سال نو در مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور و نبود حضور دانش آموزان در مدارس، این جشن باید به صورت مجازی برگزار شود.

وي با بيان اينكه كمك خيرين نيكوكار آسيب‌هاي اجتماعي را كاهش می‌دهد تصريح كرد: نيكوكاري يك كار مستمر و جشن نيكوكاري نمادي براي ديده شدن اين امر خير است.

اين مسئول اضافه كرد: نيكوكاري در طول سال، جاری است و می تواند جامعه را تلطيف كند، زيرا بخشي از مایحتاج  انسان هاي نيازمند با دريافت كمك هاي مردمی، برطرف می‌شود.

طلایی تصریح کرد: کمیته امداد امام(ره) پس از جمع‌آوری هدایای مردمی اعم از وجوه نقدی و کالایی، اقدام به توزیع آنها در بین محرومان و دانش آموزان نیازمند زیرپوشش می‌کند.

محمدرضاقاسم زاده مدیر آموزش و پرورش بافق نیز در این نشست شبکه دانش آموزی شاد را ابزاری بسیار خوب در ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین خانواده‌ها دانست و آمادگی این اداره را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری اعلام  و ابراز امیدواری کرد شاهد اقدامات بسیار خوبی از طرف مردم شهرستان در این امر خدا پسندانه،همچون سال‌های گذشته باشیم.

 نواختن زنگ نیکوکاری به صورت مجازی در شبکه شاد، اطلاع رسانی از طریق نرم این افزاربه مدیران و معلمان مدارس و همچنین والدین برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت انفاق و نیکوکاری از جمله مصوبات این نشست بود.

مردم شهرستان بافق در جشن نیکوکاری سال گذشته افزون بر ۵۶ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کردند.

۱۱.۵ هزار دانش آموز در ۷۰ مدرسه شهرستان بافق به تحصیل اشتغال دارند که اکنون به خاطر شرایط حاکم برکشور به صورت غیر حضوری فعالیت دارند.

هفته احسان و نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش از ۱۱ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ اسفندماه ۹۹ از طریق شبکه دانش آموزی شاد اجرا و در این مدت به هر میزانی که از طریق مدارس، کمک جمع آوری شود با همکاری مدیران مدارس بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

يكهزار و ۴۵۰ مددجوي مستمری بگير، تك خدمتی و چند خدمتی در قالب ۹۵۰ خانوار از خدمات كميته امداد شهرستان بافق بهره‌مند هستند.

کد خبر 1032896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha