۱۲ بیمار جدیدکرونایی  بستری شدند

دانایی گفت: ۱۲ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «نوید دانایی» در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزارو۴۵۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح نمود: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۵ الی ۶ اسفند ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است و دوازده هزار و ۸۴۸ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سه هزارو ۸۶۰ نفر رسید.

 

آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز چهارشنبه، دو بیمار کرونایی در سطح استان سمنان جان خود را از دست دادند تا تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۹۱۷ نفر برسد.

 

هم اکنون چهار شهرستان استان سمنان شامل سمنان، گرمسار، دامغان و مهدی‌شهر در وضعیت زرد کرونایی و سه شهرستان دیگر در شرایط آبی قرار دارند و شاهرود تنها شهرستان نارنجی استان سمنان است.

 

این آمارها نشان از بازگشت دوباره اوج کرونایی در شرق استان سمنان دارد.

 

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، الزامات بهداشتی، شستشوی دستان، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها توصیه مهم مسئولان بهداشت و درمان به مردم است. محدودیت‌ها نیز طبق رنگ‌بندی از شنبه مجدداً احیا می‌شوند.

 

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که آمار کرونای استان در واقع مجموع داده‌های ارائه شده از سوی این دو دانشگاه محسوب می‌شود.

کد خبر 1031227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha