بازار پایان سال و نقشه شوم ویروس انگلیسی برای سلامت مردم

روزشمار پایان سال و هیاهوی بازار تدارک سال نو بستری برای شیوع بیماری کرونا و انتقال ویروس شوم انگلیسی است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ این روها بازارهای شهر مملو از جمعیتی است که لایه های سنگین غم کرونایی را به فراموشی سپرده ودر تدارک خرید سال نو هستند.

 

جمعیتی که با استفاده ازماسک اما بی مهابا درشلوغی ها حاضر می شوند و گویی سلامت خود را در میدان داد وستد های آخر سال معامله می کنند.

 

بساط دستفروشان نیز همچون سال های بدون غم کرونا ویروس پهن شده است وعرض خیابان ها را برای عبور مردم تنگ و بر روی ویروس کرونا گسترده است.

 

مردمی که چهره ها را در پشت ماسک ها پوشانده اند، غافل از کمین ویروس انگلیسی در حال داد و ستدد هستند، برخی با خیال راحت از دست فروشان مواد غذایی خریداری کرده و در حین خرید از تغذیه هم غافل نیستند.

 

زنان و مردان شانه به شانه هم و بدون کمترین هراسی از بیماری کرونا در حال خرید هستند، مراکز خریدی که مملو از جمعیت است، لباس هایی که روزانه پرو می شود،اتاق های پرو تاکسی ها و خودروهای مسافر کش، مراکز تهیه  و توزیع مواد غذایی بویژه فست فود فروشی ها در این روزها هر کدام می تواند عاملی بر شیوع افسار گسیخته بیماری کرونا در جامعه بویژه استان لرستان باشد.

 

دراین بین که هر روز خبری از تاکید وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص کرونای انگلیسی و غفلت های که می تواند منجر به شیوع موج جدید این بیماری باشد به گوش می رسد.

 

به رغم هشدارهای روزانه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هر استان این روزها مسئولان گویی در برابر هیاهوی بازار آخرسال هیچ تدبیری ندارند.

 

واضح است که  تعلل در اجرای محدودیت های بازار نوروزی  می تواند بسترفاجعه ای دیگر از این غول کوچک در جامعه باشد.

 

اعمال محدودیت دیر هنگام در خصوص نظارت بر بازارها می تواند عامل شیوع افسار گسیخته کرونا ویروس و یا شیوع کرونای انگلیسی باشد.

 

کرونای انگلیسی تا پشت دیوارهای شهر آمده است، ادامه کم توجهی مسئولان و عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم می تواند فاجعه ای دردناک از شیوع کرونای انگلیسی در جامعه را در پی داشته باشد.

کد خبر 1031251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha