حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از کلزاکاران گلستانی

سلمان زاده گفت: ۲۲ هزار هکتار اراضی کلزا در هشت شهرستان استان گلستان مورد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله) قرار دارد.

«محمدمهدی سلمان زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در حوزه خودکفایی گندم و تامین امنیت غذایی و کاهش وابستگی در بخش کشاورزی تاکیداتی داشتند و ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در این زمینه ورود پیدا کرده است.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام  (رحمه الله علیه)​ گلستان  ادامه داد: در تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) از کشاورزانی که نسب به کشت محصولات استراتژیک اقدام می کنند حمایت می کند.

 

سلمان زاده افزود: در این راستا در استان گلستان بنا به تفاهم صورت گرفته از کشت محصول کلزا حمایت کردیم و هفت میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: همچنین براساس این تفاهم نامه به موضوع آموزش ترویج کشاورزان اهتمام داشتیم و 30 کارشناس بخش کشاورزی برای آموزش کشاورزان جذب شده و خودروهای استیجاری نیز برای بررسی وضعیت کشاورزان و محصولات آنان در اختیاراین کارشناسان قرار دادیم.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) گلستان متذکر شد: براساس این تفاهم نامه از کشاورزان کلزا کار در هشت شهرستان مثل گمیشان، بندرترکمن، آق قلا، گنبدکاووس، کلاله و مینودشت حمایت می کنیم.

 

سلمان زاده بابیان اینکه سطح زیر کشت کلزا که از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) مورد حمایت قرار گرفته 22 هزار هکتار است، افزود: 90 درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی کلزاکاران گلستانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) تقبل شده و کشاورزان تنها به ازای پرداخت 10 هزار تومان به ازای هر هکتار می توانند کلزای خود را بیمه کنند.

 

وی گفت: همچنین به صورت رایگان کود مورد نیاز برای سرک نیز در اختیار کشاورزان کلزا کار گلستانی براساس سهمیه مورد نیاز قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1031294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha