آغاز مرحله دوم تزریق واکسن کرونا در مازندران از هفته آینده/بستری ۲۲ هزار بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان‌ها

موسوی گفت: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از کادر درمان مازندران از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «سیدعباس موسوی» امروز(۶ بهمن) در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات یکساله در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا و محدودیت‌های کرونایی ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه پنج هفته دیرتر وارد پیک سوم کرونا شده بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر پیک‌های بیماری در مازندران در هر دوره کاهش یافته است و وضعیت استان روبه بهبود است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره اینکه عوامل مختلفی در شیوع بیماری تحت تأثیر است، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دیر واردشدن استان به موج و پیک‌های کرونایی مؤثر بوده است و پنج هفته دیر از کشور وارد پیک سوم بیماری شدیم.

 

وی باتاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی در استان، بیان کرد: اگر بتوانیم روند انتقال بیماری را کند کنیم، ورود به پیک کرونایی با تأخیر مواجه می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه اکنون شاهد شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی مناطق کشور هستیم، ادامه داد: عوامل مختلفی می‌تواند پیک بیماری را به تأخیر بیندازد.

 

موسوی گفت: از زمان شروع بیماری کرونا در مازندران تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه جان خود را از دست دادند.
 

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در مازندران تا به امروز طبق آمار حدود ۲۲ هزار نفر از بیماران کرونا با تست مثبت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر ناشی از بیماران کرونایی در استان مازندران نسبت به میانگین کشوری حدود 2.6 درصد کمتر بود، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان مازندران مربوط به بیماران زمینه‌ای و سالمندان بالای ۷۰ سال است.

 

این مسئول از اختصاص ۳۳۱ میلیارد تومان اعتبار در یک سال گذشته برای مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: حدود ۱۲۴ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز جهت مقابله با کرونا شامل ونیتلاتور و دستگاه اکسیژن ساز هزینه و در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه نصب شده است.

 

موسوی تصریح کرد: در این مدت با وجود محدودیت‌ها حدود ۷۱ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات دارویی کرونایی و ۱۳۰ میلیارد تومان برای خرید اقلام محافظتی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص یافت.

 

کد خبر 1031295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha