کانون‌های مساجد گیلان میزبان عاشقان مولی‌الموحدین حضرت علی(ع)

همزمان با ولادت حضرت علی(ع) کانون‌های مساجد گیلان با برگزاری جشن میلاد مولود کعبه، میزبان عاشقان مولی‌الموحدین امام علی(ع) بودند.

خبرگزاری شبستان، گیلان_مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی(ع) برنامه‌های متنوع و مردمی به همت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات و اصحاب مسجد برگزار شد.

 

سخنرانی امام جماعات مساجد در وصف سجایای اخلاقی و ویژگی‌های منحصر به فرد مولای متقیان، مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح این امام همام از جمله برنامه‌های میلاد امام علی(ع) در سطح کانون‌های مساجد بود.

 

مردم مومن و شیفته خاندان عصمت و طهارت در سالروز میلاد پر برکت امام اول شیعیان جهان با حضور در مراسم جشن و سرور، این روز بزرگ را به حضرت ولی عصر (عج ) و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای تبریک و تهنیت گفتند.

 

در مجالس با شکوه گرامیداشت تولد حضرت علی(ع) ضمن مولودی خوانی ومداحی، سخنرانان در خصوص این روز بزرگ و شخصیت حضرت علی(ع) مطالبی بیان کردند و خواستار تاسی مردم از سیره و روش آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی شدند.

 

در بسیاری از نقاط گیلان به همت گروه‌های جهادی، بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد همچنین بسیاری از نانوایی‌ها به همت خیرین اقدام به پخت و توزیع صلواتی نان کردند.

 

 

*برگزاری میلاد امام علی(ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان

«وحید نفیسی» با گرامیداشت سالروز میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: جشن میلاد این امام همام به همت کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) این مسجد برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رایه‌العباس(ع) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چوبکیان افزود: این مراسم همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سخنرانی، مولودی‌خوانی و اهدای جوایز بود.

 

وی گفت: همه ما باید در مورد شخصیت بی همتای امام علی(ع) مطالعات کامل انجام دهیم، چرا که معرفت و شناخت شخصیت ایشان نیاز امروز جوامع بشری است.

 

نفیسی تصریح کرد: در حدیثی آمده که علی‌شناس حقیقی و کامل، خدا و پیامبر اکرم (ص) هستند و لذا برای شناخت کامل و جامع شخصیت حضرت علی( ع) باید خداوند متعال و پیامبر اکرم( ص) را به طور کامل شناخت و معرفت نسبت به ایشان پیدا کرد و اگر جز این باشد شناخت ما از شخصیت امام اول شیعیان جهان ناقص خواهد بود.

 

 

* مراسم خجسته میلاد باسعادت حضرت علی(ع) در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه‌بازار

مراسم خجسته میلاد باسعادت حضرت علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام نوروزیان و مدیحه‌سرایی سینا پورمحسن در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شنبه‌بازار برگزار شد.

 

*برگزاری ویژه مراسم میلاد حضرت علی(ع) در مسجد جامع شاندرمن

ویژه مراسم میلاد حضرت علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام آزاد بخش روشن و مدیحه‌سرایی محمد پوراسماعیلی در مسجد جامع شاندرمن برگزار شد.

 

گفتنی است، حضرت علی بن ابی طالب( ع) در روز ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت در خانه کعبه به دنیا آمد، ایشان پسرعمو و داماد پیامبر اکرم(ص) و همسر حضرت فاطمه(س) و نخستین فردی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و به اسلام گروید.

 

 

کد خبر 1031426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha