مجلس و دولت در موضوع برجام باید  یک صدا باشند

حجت الاسلام محمودی اصل قانون اقدام راهبردی مجلس در کاهش میزان تعهدات برجام را یک اقدام مهم دانست و گفت: مجلس و دولت در موضوع برجام باید متحدتر پیش رفته و یک صدا باشند و هیچ علامت انفعالی به بیرون درج نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» ظهر امروز( ۸ اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی، گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل های ما باید پیوند دهنده با امام زمان(عج) باشد.

 

امام جمعه لنده گفت: جوان مرگ کردن جوانان مردم با مواد مخدر مصادق عینی قتل و خودکشی آنان است که باید این مهم در دستور کار خانواده ها قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: باندهای قاچاق، پدر و مادری که کوتاهی می کنند، مسئولانی که قصور دارند در ابتلای جوانان به مواد مخدر نقش موثری دارند و یکسانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند مصادیق خودکشی در جامعه است.

 

محمودی اصل تاکید کرد: فرافکنی و تقصیر ها را گردن دیگران انداختن از مواردی بوده که نیازمند واکاوی است که باید همه جنبه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه لنده ماه رجب را ماه استفاده بهینه از این فرصت طلایی دانست و یادآور شد: باید نهایت بهره را با اشکال مختلف با روزه گرفتن و کمک به هم نوعان ببریم.

 

وی به شب وفات حضرت زینب کبری(س) که مصائب، مشکلات و سختی های این بانو بزرگ در کربلا بسیار مهم و تداوم بخش نهضت عاشورا بود اشاره کرد و ادامه داد: اسارت بعد از واقعه کربلا بر سختی ها و مصائب این بانو و انتقال رسالت پیام آوری کربلا باعث شد تا حماسه کربلا به درستی منتقل شود.

 

حجت الاسلام محمودی اصل قانون اقدام راهبردی مجلس در کاهش میزان تعهدات برجام را یک اقدام مهم دانست که با توقف پرونکل الحاقی کشورهای دنیا بفهمند که ایران باید از حقوق دفاع خواهد کرد و گفت:  مجلس و دولت در موضوع برجام باید متحدتر پیش رفته و یک صدا باشند و هیچ علامت انفعالی به بیرون درج نشود.

 

امام جمعه لنده ضمن تاکید بر اینکه رفتار همه مسئولان و مواضع آنان باید سرشار از پختگی و رفتار مقتدرانه باشد، خاطرنشان کرد: اگر روزی آنان به تعهدات خود عمل نکنند ایران از حقوق ملت خویش بدون شک دفاع خواهد کرد و اگر طی سه ماه آینده این اقدام صورت نگیرد، ما نیز این معاهده را دور خواهیم انداخت.

 

وی تاکید کرد: در وضعیت کنونی بیماری کرونا باید مباحث مشروحه اجرای پروتکل ها از جانب همه مردم رعایت شود، زیرا ساده انگاری این مهم باعث افزایش نگرانی ها شده است.

 

حجت الاسلام محمودی اصل گفت: تولید واکسن کرونا و تولید انبوه آن نباید منجر به بی تفاوتی نسبت به این موضوع در کشور شود.

 

امام جمعه لنده گفت: آنچه که بیشتر از کرونا مردم را به زحمت انداخته، مسئله گرانی است و وقتی مسئولان دغدغه ای برای این مهم نداشته باشند، این مهم باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بین دستگاه های دولتی هماهنگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این ناهماهنگی باعث نارضایتی تولید کنندگان و عدم اعتماد مصرف کننده را در پی داشته و معضل روغن همچنان حاکم است.

 

حجت الاسلام محمودی اصل با اشاره به اینکه مردم لازمه زندگی خودشان را باید داشته باشند، گفت: در این روزهای عید نوروز حجم میهمانان افزایش خواهد یافت و باید ملاحضه مردم را در این شرایط داشته باشیم.

 

امام جمعه لنده جشن نیکوکاری را یک مسله مهم دانست و گفت: باید همه نسبت به کمک به ایتام و نیازمندان باید همت و تلاش بیشتری صورت پذیرد.

کد خبر 1031630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha