اولین جشنواره فرهنگی - هنری زیلو در دانشگاه میبد برگزار می شود

مدیر فرهنگی دانشگاه میبد از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی - هنری زیلو در دانشگاه میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حسین عابدینی مدیر فرهنگی دانشگاه میبد ضمن معرفی اولین جشنواره زیلو و با بیان اینکه حضور فعالانه و نه منفعلانه در عرصه ی فرهنگیِ دانشگاه نیازمند طراحی برنامه ای است که بتواند جایگاه دانشگاه را در راستای هدف متعالی خود به درستی تبیین کند، تاکید کرد: پراکندگی فعالیت های فرهنگی و عدم وجود راهبرد برای هدایت جمعی آنها، گاه این مسأله را دشوار می سازد و مدیریت کلی مجموعه را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

وی در ادامه گفت: در این راستا، مدیریت فرهنگی دانشگاه میبد بر آن است ضمن در نظر داشتن شرایط ویژه ی کنونی جامعه به دلیل شیوع ویروس کووید 19 و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، اولین جشنواره ی فرهنگی - هنری زیلو را به عنوان عرصه ای برای تجمیع همه ی فعالیت های فرهنگی هنری دانشجویی در بازه زمانی 7 اسفند 1399 الی 7 خرداد 1400 برگزار کند.

عابدینی اهداف برگزاری این جشنواره را تمهید زمینه ی فعالیت انفرادی و گروهی برای همه ی دانشجویان، تعالیِ سطح فعالیت های فرهنگی دانشگاه، شناسایی دانشجویان مستعد و گروه های فعالِ فرهنگی و تکریم و تشویق آنان ومدیریت بهتر فعالیت های فرهنگی و رصد خلأها و نواقص امور فرهنگی دانشگاه بیان کرد.

همچنین وی هدف از نام گذاری زیلو برای عنوان جشنواره را اینگونه بیان کرد: زیلو به عنوان یک اثر فرهنگی-هنری، جزو صنایع دستی شهرستان میبد است که ما به جای اینکه عنوان امتیاز را بر روی هر فعالبت بگذاریم، از عنوان زیلو در این جشنواره بهره برده ایم.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: در کنار برنامه‌های جمعی و گروهی دانشجویان ، پیش‌بینی محورهای مختلفی برای حضور فعالانه‌ی فرهنگی هریک از دانشجویان ، از مهم‌ترین ابداعات این جشنواره و از پایه‌های مهم این برنامه‌ی بزرگ فرهنگی است.

دانشجویان برای آشنایی بیشتر با این جشنواره، مشاهده جزئیات آن و برنامه ریزی فعالیت های خود در قالب این جشنواره می توانند فایل پیوست را دانلود کنند.

 

کد خبر 1031757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha