صبر و شجاعت، برترین ویژگی اخلاقی حضرت زینب(س) بود

امام جمعه شهر نوش آباد صبر و شجاعت را برترین ویژگی اخلاقی حضرت زینب(س) عنوان کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) برترین الگوی امروز زنان عالم به ویژه دختران در صبر و پاکدامنی است.

حجت الاسلام سید محمد علوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب کبری (س) تربیت شده مکتب الهی و مصداق بارز یک انسان کامل بودند که همه خوبی ها در وجودشان نهادینه شده است.

 

امام جمعه شهر نوش آباد افزود: معرفت عمیق به اصل توحید، بصیرت یعنی توان تشخیص حق در همه شرایط، شجاعت یعنی نترسیدن از زورگویان و محکم ایستادن در برابر نفسانیّت و نباختن خود در هنگام نزول مصیبت ها و سختی ها از ویژگی های حضرت بود که باعث شد به ایشان لقب «لبوة الهاشمیة» (شیر زن هاشمی) بدهند.

 

حجت الاسلام علوی صبر و شجاعت را برترین ویژگی اخلاقی حضرت زینب(س) خواند و گفت: حضرت زینب کبری(س) برترین الگوی امروز زنان عالم به ویژه دختران در صبر و پاکدامنی است.

 

امام جمعه نوش آباد در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امتداد نهضت عظیم امام حسین(ع) است و امروز هر چه داریم از برکت وجود فرهنگ غنی عاشوراست که پیام‌ رسان واقعی آن حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند.

 

حجت الاسلام علوی افزود: آنچه این انقلاب را در همه صحنه ها، پابرجا نگه داشته همین مکتب زهرایی و زینبی(سلام الله علیهما) است و طبق تأکید مقام معظم رهبری، مدیریت جامعه از طرف مردم باید به مسؤولینی سپرده شود که در این مکتب رشد کرده و توحید محوری، بصیرت و شجاعت را سرلوحه کار خود داشته باشند./

 

کد خبر 1031892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha