متوسط برداشت چغندر قند در مرودشت ۷۰ تن در هکتار است

رحیمی گفت: متوسط برداشت چغندر قند در مرودشت ۷۰ تن در هکتار است و بیش از ۶۵ درصد مزارع چغندر مرودشت با روش های نوین آبیاری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (شنبه 9 اسفند) از آغاز کشت چغندرقند در مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: با آغاز کشت چغندر قند در مرودشت به صورت مکانیزه با هدف توسعه کشت، اقدامات حمایتی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد: کشت این محصول از اوایل اسفند آغاز شده و تا اردیبهشت 1400 ادامه خواهد یافت و برداشت محصول نیز مهرماه به انجام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اقدامات تشویقی در نظر گرفته برای کشت این محصول شامل استفاده از بذر اصلاح شده «منوژرم »با عملکرد بالا، ارائه 2 کیلو قند یا شکر به ازای هر تن چغندر قند و 20 کیلو تفاله به ازای هر تن چغندر قند، پرداخت کمک کرایه و خدمات مکانیزه است.

رحیمی با تاکید بر مزایای کشت به صورت مکانیزه بیان کرد: افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی و امکان تغییر آبیاری از مزایای این نوع کشت است.

وی با اشاره به متوسط برداشت چغندر قند در مرودشت گفت: متوسط برداشت چغندر قند در مرودشت 70 تن در هکتار است و بیش از 65 درصد مزارع چغندر مرودشت با روش های نوین آبیاری می شوند.

کد خبر 1031899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha