برگزاری مراسم وفات حضرت زینب (س) در بقاع شاخص همدان

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه در ایام کرونا تعطیل نشده است، گفت: یکی از برنامه های بقاع متبرکه برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت ائمه اطهار (ع) در بقاع شاخص استان همدان است.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین الابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ۱۵ ماه رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) اماکن متبرکه و بقاع متبرکه شاخص استان همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری برگزار می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: مراسم عزاداری با رعایت فاصله اجتماعی بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالله و شاهزاده حسین همدان امروز (9 اسفند) برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرها و بخش‌های مختلف برای مردم از جایگاه خاص معنوی و  تقرب به خدا برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه در استان همدان 2 هزار اماکن مذهبی وجود دارد ، گفت: در دوران کرونا با شعار اینکه «بقاع متبرکه تعطیل نیست» در جهت ترویج معارف ناب دینی و اسلامی و برگزاری مراسم های ملی و مذهبی  بقاع متبرکه فعال هستند.

 

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه  در جهت بهره‌مندی عموم مردم از برکات این ایام و تقویت روحیه و انگیزه معنوی و باورهای اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می شود، گفت: مراسم عزای وفات پیام آور کربلا اسوه صبر و استقامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص سراسر استان برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: بهره‌گیری از سخنرانان مطرح کشوری و استانی، بیان فضائل و مناقب آن حضرت، مداحی مداحان ولایی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در امامزادگان جلوه ویژه ای را در این روزبه تصویر خواهد کشید.


 

 

کد خبر 1031955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha