ساماندهی متکدیان برای پیشگیری از معضلات اجتماعی ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی درحوزه فرهنگ و آموزش برای مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: ساماندهی متکدیان نقش مهمی در پیشگیری از معضلات اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، «محمود ثمینی» امروز در کارگروه اجتماعی استان، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی در این راستا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت جمع آوری و ساماندهی متکدیان، افزود: باید با برنامه ریزی جدی در این حوزه اقدام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در خصوص ساماندهی متکدیان و‌ کاهش سوء مصرف مشروبات الکلی اقدامات اجرایی، آموزشی و فرهنگی به موازات هم توسط مسئولان ذیربط صورت پذیرد. 

 

ثمینی اظهار داشت: لازم است که موضوع متکدیان خیابانی به شورای فرهنگی عمومی جهت تصمیم گیری در حوزه ی مسائل فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی ارجاع شود تا در خصوص اقدامات آموزشی، ترویج برنامه و بسته فرهنگی لازم تهیه و تدوین شود.

 

وی در خصوص معضل سو مصرف مشروبات الکلی افزود: بایستی بر منع شرعی این پدیده تأکید ویژه شود و‌ مبنای برخورد با این پدیده ، دینی و شرعی است . 

 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: باید هم به امور فرهنگی مقابله با این پدیده ها توجه داشته باشیم و هم به اقدامات سلبی توجه شود تا پدیده های مدنظر را به حداقل برسانیم.

 

ثمینی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی سند جامع پیشگیری از سوء مصرف مشروبات الکلی را تا حد ضرورت اجرایی کند و در این زمینه دفتر امور اجتماعی موضوع تامین اعتبار ساماندهی متکدیان را پیگیری کرده و نظارت بر اجرای مصوبات را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

 

وی مسئولیت اصلی در بحث ساماندهی متکدیان در شهرستان ها را متوجه فرمانداران  عنوان کرد و گفت: کلیت برخورد با این پدیده ها در استان به دفتر امور اجتماعی استانداری برمی گردد و لازم است که اجرای مصوبات و دستور العمل ها به خوبی مدیریت شود .

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در ادامه بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت سمن ها و موسسات خیریه برای برخورد با پدیده متکدیان و مصرف مشروبات الکلی تأکید کرد.

کد خبر 1031963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha