لزوم رعایت حریم شبکه‌های برق شیراز در کاشت درختان

منصوری صبا گفت: حریم شبکه‌های برق با هدف حفظ شهروندان از مخاطرات احتمالی و بر اساس استانداردهای جهانی تعیین شده است و رعایت این حریم در کاشت درختان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا منصوری ‌صبا»، امروز (شنبه 9 اسفند) با اشاره به اسفند ماه به عنوان زمان کاشت درخت به خبرنگاران گفت: لازم است تا شهروندان برای کاشت درخت مناسب با کارشناسان مربوط مشورت کنند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: لازم است تا شهروندان از کاشت درختان بلند قامت در حریم شبکه های برق خودداری کنند.

وی اضافه کرد: حریم شبکه‌های برق با هدف حفظ شهروندان از مخاطرات احتمالی و بر اساس استانداردهای جهانی تعیین شده است و رعایت این حریم در کاشت درختان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.  

منصوری ‌صبا تصریح کرد: درگیر شدن شاخه درختان بلند قامت با شبکه برق، علاوه بر از بین بردن درختان موجب ایجاد خطراتی برای شهروندان نیز می شود.

وی ادامه داد: شعاع محدوده حریم شبکه برق 2 متر و 10 سانت است و برای کاشت درخت در شیراز باید از درختان کوتاه قامت مناسب با شرایط محیطی به ویژه در محدوده تجهیزات برق رسانی استفاده شود و از کاشت درختان اکالیپتوس در سطح شهر نیز باید اجتناب شود.

معاون توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد: هر ساله برای جلوگیری از برخورد شاخه درختان با شبکه، شاخه درختان سطح شهر هرس می شود اما هرس درختان نخل و سرو، امکان پذیر نیست زیرا موجب خشک شدن آنها خواهد شد.

 

کد خبر 1032029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha