تشکیل بخش ناشنوایان به صورت مستقل در کتابخانه «محمدبهمن بیگی» شیراز

جوانبخت گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس از ۲ سال قبل اقدام به رفع نیازهای اطلاعاتی ناشنوایان کرد و موفق به تشکیل بخش ناشنوایان به صورت مستقل در کتابخانه «محمدبهمن بیگی» شیراز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «میثم جوانبخت»، امروز (شنبه 9 اسفند) با اشاره به توجه مسئولان و مخاطبان به خدمات کتابخانه های عمومی در حوزه ناشنوایان به خبرنگاران گفت: کتابخانه های عمومی فارس به دلیل فعالیت های مطلوب خود در حوزه ناشنوایان در هفتمین دوره جشنواره «مروجین کتابخوانی» برگزیده شد.

رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس از 2 سال قبل اقدام به رفع نیازهای اطلاعاتی ناشنوایان کرد و موفق به تشکیل بخش ناشنوایان به صورت مستقل در کتابخانه «محمدبهمن بیگی» شیراز شد.

وی اضافه کرد: ایجاد بخش ناشنوایان در کتابخانه های عمومی، برگزاری کارگاه های آموزشی خدمات کتابخانه های عمومی برای ناشنوایان، تولید کتاب های چند رسانه ای مناسب سازی برای ناشنوایان و ... از اقدامات استان فارس برای ترویج کتابخوانی میان ناشنوایان بوده است.

جوانبخت اعلام کرد: در بحران کرونا نیز ۱۲ کتاب چند رسانه‌ای ویژه ناشنوایان، توسط بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی «محمد بهمن بیگی» شیراز تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

وی تاکید کرد: خدمات کتابخانه های عمومی در حوزه ناشنوایان مورد توجه مسئولان کشوری و جامعه هدف قرار گرفته است و گام موثری در ترویج کتابخوانی برای ناشنوایان به شمار می رود.

کد خبر 1032051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha