طرح زمستانه کتاب در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی های این استان خبر داد.

«سیدقاسم ناظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار حبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با ارائه کارت ملی از نهم تا شانزدهم اسفند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح زمستانه کتاب ۹۹، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب های مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این طرح کتاب ها با یارانه ۲۰ درصدی به دوستداران کتاب و کتابخوانی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح پاییزه کتاب آذربایجان‌شرقی 51 کتابفروشی در سطح استان حضور داشتند و بیش از 900 میلیون تومان کتاب در طی برگزاری این طرح به فروش رسید.

ناظمی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

گفتنی است، در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

کد خبر 1032103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha