انسان در حیات معنوی نیازمند مربی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: انسان در حیات معنوی خود بیش از هرکس از معلم و مربی خود تأثیر می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار با مدیران، مسئولان و معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان تربیتی و پرورشی حکم پدر را بر دانش آموزان دارند، افزود: باید با هم افزایی تشکل های فعال در آموزش و پرورش و ارتقای سطح همکاری های بین بخشی، شاهد توجه بیشتر به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه  بعد از مادر، معلم و مربی نقش بسیار موثری در تربیت و سازندگی روحی بچه ها دارند، اظار داشت: بر همین اساس مربیان تربیتی کودکانی تحویل جامعه می دهند که از اخلاق و شخصیت اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارند.

آل هاشم با تاکید بر اهمیت معاونت پرورشی در نظام آموزشی، تربیت را مقدم بر تعلیم دانست و ادامه داد: هدایت دانش آموزان به راه راست و نجات از ظلمت اساس کار معلمی است و از نگاه امام راحل معلمان شبیه انبیا هستند و انسان در حیات معنوی خود بیش از هرکس از معلم و مربی خود تأثیر می پذیرد.

وی معلمان را شریک خوبی ها و بدی های دانش آموزان برشمرد و گفت: با توجه به نقش آفرینی معلمان در تربیت دانش آموزان، باید فعالان حوزه امور تربیتی و پرورشی از افراد متخصص و متعهد باشند تا امر قرآن مبنی بر تقدم تربیت بر تعلیم مورد توجه قرار گرفته و عملی شود.

آل هاشم به تأثیرات آموزش مجازی بر مسایل تربیتی دانش آموزان اشاره کرد و با بیان اینکه با شیوع کرونا و تداوم آموزش های غیرحضوری مدارس، مسائل پرورشی در اولویت های بعدی قرار گرفته است، یادآور شد: در چنین شرایطی معلمان نمی توانند به شکل صحیح و اساسی در موضوعات تربیتی و پرورشی ایفای نقش کنند.

 

کد خبر 1032584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha