جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۴۷ نفر رسید

یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۴۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (9 اسفند ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 152 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، 46 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 28  هزار و 248 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: 555 نمونه دریافت شده كه حدود ٦ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه، بويراحمد، دنا و لنده و بقيه در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدان پناه یادآور شد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند، شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاري، رعايت بهداشت فردي و عدم حضور در تجمعات مورد تأکید است.

یزدان پناه گفت: با توجه به وقوع زلزله در شهر سي سخت، ورود امدادگران و بازديد نيروهاي دولتي و امكان ايجاد تجمعات، لذا در ورودي هاي اين شهر تست سريع كرونا انجام مي شود و در صورت منفي بودن، فرد مي تواند وارد شهر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنين از افراد بومي شهر سي سخت تست هاي كرونا صورت مي گیرد تا از سلامت آنها اطمينان حاصل شود .

کد خبر 1032192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha