نشست مجازی کتابخوان با موضوع  «امام علی (ع)» در آران و بیدگل برگزار شد

نشست مجازی کتابخوان «با موضوع امام علی علیه السلام» به مناسبت میلاد امیرالمومنین علیه اسلام با مشارکت کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست مجازي كتاب‌خوان با موضوع «امام علی(ع)» به همت اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان آران وبیدگل و با حضور كتابداران و علاقه ‌مندان به كتاب و كتابخواني در فضای اسکای روم برگزار شد.

 

در اين نشست، چهار عنوان كتاب توسط کتابداران شهرستان معرفي شد. در ابتدا زینب قنائی مقدم، کتابدار كتابخانه‌ عمومي مجتهدالزمان بیدگلی كتاب «فروغ ولایت» را معرفی کرد. وی در معرفی این کتاب گفت: كتاب فروغ ولایت توسط آیت اله سبحانی به رشته تحریر درآمده و  به سبک کتاب فروغ ابدیت نگارش  شده است و به تاریخ تحلیلی از زندگانی امیرالمومنین علی(ع) می پردازد.

 

در ادامه حسین خادمپور، کتابدار كتابخانه ملامحمدزمان نوش آبادی كتاب «پندهای جاودانه» به قلم محمد دشتی را اینگونه معرفی کرد: این کتاب مجموعه‌ ای از پندها و وصایای اخلاقی امام علی(ع) مندرج در کتاب نهج‌البلاغه است. در این نوشتار برخی از کلمات قصار امیرالمومنین علی(ع) در مورد برخی از فضایل و رذایل اخلاقی مورد شرح و بررسی اجمالی قرار گرفته است. در این پندهای اخلاقی تأکید امام علی(ع) بر زهد و عدم دنیاطلبی به تصویر کشیده شده و ابعادی از عبودیت، آخرت‌طلبی، معاشرت با مردم و رعایت اخلاق اجتماعی، عدالت‌طلبی و انصاف با مردم و سایر مباحث اخلاقی را از نگاه آن امام در نهج‌البلاغه منعکس کرده است.


سپس علی اصغر سیفی زاده، مسئول كتابخانه‌ استاد موذن پور به معرفي كتاب «علی آینه ایزدنما» نوشته عباس شیخ‌الرئیس کرمانی پرداخت. وی گفت: کتاب منظور به شرح زندگانی و مناقب حضرت علی علیه السلام به طور مفصل و مستدل و براساس مستندات دقیق قرآن و تاریخ پرداخته است.


همچنین مرضیه‌ السادات سعادت‌دار، کتابدار کتابخانه استاد موذن‌پور با معرفی کتاب «غررالحکم و دررالکلم» به قلم عبدالواحد بن محمد تمیمی آمدی در این نشست شرکت کرد. وی گفت: کتاب «غررالحکم و دررالکلم » کتابی است شامل گفتاوردهای علی بن ابی طالب (ع) که به شیوه الفبایی چیدمان شده و تعداد آن ها ۱۰ هزار و ۷۶۰ حدیث است. عبدالواحد تمیمی آمِدی گرداورنده آن است که کتاب را در ۹۱ بخش (باب) فهرست بندی کرده‌است. آمدی غررالحکم و دررالکلم را به کمک کتاب‌های نهج البلاغه، صد کلمه جاحط، تحف العقول ابن شعبه حرانی و دستور معالم الحکم قاضی قضاعی، به رشته تحریر درآورده است./

کد خبر 1032228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha