«رمز پویا» آمار فیشینگ را کاهش داده است

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: دریافت‌کننده‌ پیامک رمز پویا باید علاوه بر رمز یکبار مصرف، به مقصد تراکنش و مبلغ خرید توجه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «روزنه» با موضوع بررسی امنیت خریدهای اینترنتی، در ارتباط تلفنی با سرهنگ داوود گودرزی (رئیس پلیس فتا تهران بزرگ) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

داوود گودرزی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: با توجه به تعامل خوب میان پلیس فتا و بانک مرکزی، رمز‌ پویا در مسیر بانکداری الکترونیک به نقطه‌ی عطف مطلوبی مبدل شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی رمز پویا آمار جرائم اینترنتی به طرز چشم‌گیری کاهش یافتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به خریدهای سال نو، عنوان کرد: بسیاری از پرونده‌های جرائم سایبری در نتیجه‌ی سهل‌انگاری کاربران فضای مجازی تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به کلاه‌برداری‌های مجازی، توضیح داد: عموم مردم باید از سایت‌هایی که نماد «اعتماد الکترونیک» ندارند، پرهیز کنند.

داوود گودرزی اضافه کرد: بسیاری از مجرمین سایبری بدون در نظر گرفتن فضای وب‌سایت‌ها با حضور در شبکه‌های اجتماعی کلاه‌برداری‌های متعددی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کلاه‌برداران شبکه‌های اجتماعی در اغلب مواقع با اخذ بیانه – پول پیش از خرید – نقشه‌های سودجویانه‌ی خود را پیش می‌برند و پس از دریافت پول کاربر مورد نظر را مسدود – بلاک – می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به پیامک‌های رمز پویا، اظهار داشت: دریافت‌کننده‌ی پیامک رمز پویا باید علاوه بر رمز یکبار مصرف، به مقصد تراکنش و مبلغ خرید توجه کند.

وی افزود: برخی مواقع پیامک‌های رمز دوم با هدف کلاه‌برداری توسط یک ربات سایبری ارسال می‌شوند.

داوود گودرزی ادامه داد: عنوان سایت‌های معتبر – فروشگاه‌های اینترنتی – در پیامک‌های رمز دوم درج می‌شوند.

وی تاکید داشت: عدم درج شدن «مبلغ تراکنش» و «نام مقصد تراکنش» در پیامک رمز دوم به معنای شکل‌گیری فیشینگ است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: همراه‌ بانک‌ها و نرم‌افزارهای بانکی بهترین بسترهای پرداخت‌های اینترنتی هستند.

وی با اشاره به این که نرم‌افزارهای بانکی حتما باید از منبع معتبر دانلود و نصب شوند، توضیح داد: بسیاری از بدافزارهای بانکی دقیقا طراحی و رنگی مشابه به نرم‌افزارهای معتبر دارند.

داوود گودرزی افزود: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی پلیس فتا، لینک معتبر دانلود نرم‌افزارهای بانکی را دریافت کنند.

وی به فروشگاه‌های اینترنتی توصیه کرد: تمام فروشنده‌های معتبر اینترنتی باید هویت و اطلاعات کامل مشتریان خود را داشته باشند، چرا که برخی از افرادِ سودجو با پول‌ها و کارت‌های سرقتی دست به خرید می‌زنند.

کد خبر 1032280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha